9 maj

Sol men blåsigt. För mig blev det dagstur med ett svenskt par som är på comfort-tur (tre dagar ridning och bo på hotellet). Vi red stable area på förmiddagen och Siggin på eftermiddagen. Jag red först Loa och det gick verklinge jättedåligt. Hon är så extremt passig, så det går nästan bara att få henne i tölt i uppförsbacke. På eftermiddagen red jag Geysir, en stor och tjock häst.

Idag har det också kommit nya hästar. Hela 23 stycken. Jag har lärt kanske fyra stycken av dem bara. De flesta tyckte jag såg precis ut som Jarpur, som är en mörk jarp. Alla hästar som fått skor fick en ridtur i paddocken. Det är nu alla hästarna börjar droppa in, så det blir mycket att stå i. Och många hästar som ska skos för Carro och Geert.

Isabelle ska åka hem på onsdag. Hon har varit här i nästan en månad nu, så det känns konstigt. Det var samma sak när Elon skulle åka hem, och han var ändå bara har å drygt två veckor. Men Isabelle har bestämt sig för att komma tillbaka, och hon har redan pratat med Hrodmar om det. Hon kommer antaglinge i augusti och stannar hela vintern till mars. Det blir roligt för henne. Hennes klasskompisar måste bli avis på henne för det.

Egentligen har jag inget mer att berätta om idag. Det har verkligen varit en helt vanlig dag. I morgon är jag ledig igen. Jag hoppas att det är bra väder så att jag kan gå ut och springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0