7 maj

Även idag har solen strålat. På eftermiddagen blev det lite varmt med långkalsongerna, men jag var lat och tog av mig chapsen istället.

Jag fick Siggi gånger två idag. På förmiddagen hade jag den tillsammans med Anna och åtta turister. Vi kom iväg jättesent, och fick rida på som tusan hela vägen. Jag var ganska stressad, och vi hade två segproppar med oss (Krummi och Viglundur). Som tur var hade jag en ridvan tant i fronten, så jag kunde också rida på sidan av ledet och driva dem framåt. Vi kom tillbaka till stallet precis i tid. PUH! Jag tyckte så himla synd om en tjej som satt på Viglundur och skumpade runt som i en torktumlare. Jag tyckte det var jobbigt med honom, och då red jag bara ringen!

När jag skickat över turisterna till hotellet sadlade jag Irpa och red ut lite med henne. Det kändes som att jag behövde lugna ner mig lite, så jag tog en liten tur runt hotellet i ganska snabb tölt och lite galopp. Jätteskönt att slippa bry sig om någon annan ett tag.

Nico hade dukat för lunch åt oss ute på altanen idag, så vi hade en lite buffét där på bordet. Det var bra, för då slapp vi byta om för att gå in och äta. Det blev något slags fläskkött med potatis, ochpannkakor med socker till efterrätt. Nico är verklinge en fantastiskt kock. Den enda gången jag inte gillat maten är när det varit typ mögelost eller anan ost på, men det är ju inte så konstigt.

På eftermiddagen hade vi en grupp på nästan 20 personer. Det blev jag, Lena D, Anna och Isabelle som fick rida med dem. De var också ganska sena, så vi pinnade på i ganska bra tempo vi med, men inte alls stressigt som på förmiddagen. Alla var i alla fall nöjda och glada när vi kom tillbaka, och de verkade ha haft det bra på turen.

Vi har royal gala-äpplen i köket nu som jag går och norpar av hela tiden. De kommer säkert inte att räcka så länge, haha. Jag har ätit upp allt mitt godis nu också, och har bara russin och Tom&Jerry-kex kvar, och de torkade äpplena mamma skickade för jättelänge sedan (jag vågar inte äta upp dem!). Vi ska antagligen titta på en film ikväll, det ska bli trevligt.

Kommentarer
Postat av: mirja

Jag saknar dig! När du kommer hem så tycker jag att du kan komma upp till Sundsvall och hälsa på!

2011-05-09 @ 15:45:16
URL: http://mirjakupari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0