28 maj

Dagens väder: Svag vind, växlande molnighet och sol, runt 10 grader = varmt!

Idag var det dags för Reykjadalur igen. Men det här gången helt själv. Jag hade bara en person med mig, en medelålderns kvinna från Täby som hette Gun. När vi skulle ge oss iväg var det en av hennes väninnor (de skulle bara rida halvdag) som utbrast: Åh är det bara ni två, vilken lyx! Jag vill också ha privatguide!

Vädret var perfekt. Hästarna vi hade med oss var Ingólfur, Lif och Stáli (jag hade den tredje hästen som handhäst, på dagstur har man nämligen alltid handhäst med sig). Vi bytte hästar lite då och då med varandra, eftersom varken Stáli eller Ingólfur varit igång speciellt länge (de kom med alla de andra nya).

Det är inte mycket att berätta om turen, eftersom jag redan dokmenterat den och visat er den när jag vandrade. Gun var jättetrevlig och pratsam och vi hade verkligen en trevlig tur. Under lunchen (Gun gick iväg för att bada i varma bäcken) låg jag ner i gräser och lyssnade till hästarna som smaskade på gräset tätt intill mitt öra. En fantastiskt känsla.

Vi stannade förstås innan dalen för att låta hästarna få lite gräs, men idag var det ändå så pass mycket inne i dalen så att vi inte behövde stanna på vägen tillbaka. När vi var påväg hem kunde vi se ett stort regnmoln röra sig i riktning mot oss. Vi hade haft så himla bra väder hela dagen, så det var ganska väntat. Precis när vi kom ut ur dalen började de första regndropparna och falla. Och det blev ett hällregn. Inte en vind, men vattnet bara vräkte ner. Både Gun och jag var överens om att det var ju ganska skönt egentligen, det var ju varken kallt eller blåsigt.

Det regnade hela vägen hem till stallet, men ingen av oss frös. Skönt! När jag sagt hejdå till Gun fortsatte det vanliga arbetet, mocka, sopa, städa, packa ur sadelväskorna.

Innan middagen åkte Amanda och jag till Bonus. Jag köpte en bulle på bageriet också, men det var sådär. Lite för mycket kanel i tycker jag. Ikväll ska vi antagligen titta på Black Swan, denna fantastiska film. Jag bara ryser när jag tänker på hur bra den är. Om ni inte sett den; se den! Den är genialisk.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Hejsan My!



Jag är Eves jobbkompis och hörde om dej via henne. Vi är på väg till Island nu inkommande onsdag och skulle vara intresserade av ridning på lördag förmiddag. Hade råkat googla upp Eldhestar redan innan jag hört om dej och stallet verkade bra! Tror du det finns lediga turer ännu? Jag har ridit i över 20 år (fast bara en gång på Islandshästar). Min man har ridit några gånger.



h. Emilia

2011-05-29 @ 18:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0