25 maj

Precis när jag nästan var klar med hela inlägget råkade jag klicka tillbaka, och så försvann allt. Så jag tänker inte skriva allt igen utan nu blir det en kort kort version. Det får vi helt enkelt leva med.

Dagens väder: Lite blåst, ganska varmt och sol.

Innan lunch red vi ringen två varv, jag red Þráin (han passar som en gris). Efter lunch red jag med comfort-turen (en dansk mamma och hennes son) som bestämt sig för att bara rida på eftermiddagen. Så jag tog Uppin med dem, och de var båda överens om att den turen var fantastisk. När vi kom tillbaka var mamman så nöjd och glad, och hon tackade mig och gav mig en stor kram.

När vi var klara i stallet åkte vi (jag, Þora, Gudlaug, Jennifer, Amanda och Steffi) till ridbutiken i Selfoss. Jag hade inte planerat att köpa något mer än handskar (mina jag köpte hemma gick sönder direkt och sedan dess har jag haft ett par barnvantar som det står "hot dog" på med en binnande hund. De är rätt fina ändå). Men så hittade jag en jättefin och bra tjocktröja (med innerficka!), som jag förstås var tvungen att köpa.

Jag och Amanda tittade påen film i konferensrummet. Igår kom jag nämigen på hur jag kunde koppla datorn till tvn så vi slipper sitta i sängen och kolla med mina dåliga små högtalare utan på en ordentlig tv. Fantastiskt bra.

I morgon ska jag hämta flocken med Steffi (hennes första gång). Hon får ta högervarvet (det är lättre) så då blir det första gången för mig på vänstervarvet. Det inkluerar att hämta hästarna som smitit från Reykjastikki (det är fältet intill) och de som står på "ön" (det är som en ö men massa siken runt, man kan bara komma över på två ställen som jag förstått det.



Handskar och tröja på en inte så pigg My.

Kommentarer
Postat av: Eve

Hej! Det är så trevligt att läsa ditt blogg! Hårt jobb- fast det låter ju som ett dröm... att jobba och rida på Island! Wau! Kram och mycket hälsningar från Eve, Jari och Eevi (1år 1mån :))

2011-05-26 @ 14:39:01
Postat av: momor

Hur går det med vulkanen och askan?

Fin nyhetsförmedling även om reportrarna var lite väl fnissiga.

kramar från Udden

2011-05-26 @ 21:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0