24 maj

Helt plötligt vaknade jag av ett enormt ljud och insåg efter en stund att det var brandlarmet. Jag tog på mig lite kläder och gick upp i receptionen. Det visade sig att det inte var någonting, så jag gick halvsur tillbaka till rummet. Men det var ingen idé att somna om, eftersom jag redan var helt vaken. Så jag gick upp igen och hämtade en skål med mjölk. Jag har nämligen köpt suklaarinkilöytä, chokladringar, Weetos (det är flingor alltså). Det åt Walle och jag jättemycket i Finland när vi var mindre.

När jag tittat på några avsnitt How I met your mother kände jag att jag behöve göra något vettigt. Så jag började städa lite smått (bordet här var helt fullt av alla möjliga grejer... mest mina saker. Amanda har klagat en del på det, haha). Det slutade med att jag torkade allt med trasa, dammsög, moppade, tvättade mina lakan, vädrade både täcke, kudde, Melanie (mitt gosedjur) och madrassen. Det känns jätteskönt nu när allt är rent!

Efter lunch åkte jag med Nico till Hveragerdi (han skulle handla) för att besöka banken och få internetbank. Det känns som att jag aldrig blir klar där. Men nu ska förhoppningsvis allt vara klart. Jag har mitt kort, och jag har min dosa. Jag handlade också lite schampo, tandkräm, glass.. ni vet sådant som är viktigt. Glassen var tyvärr äcklig.

Sedan hade vi möte med Hrodmar. Vi gick igenom hur företaget ser ut, vad grundidén är, vad vi måste veta för att ta bokningar osv. Det tog nästan två timmar allt som allt. Så efteråt la jag mig direkt i sängen för att fortsätta titta på How I met your mother.

För övrigt har vi över 300 views på våran film på youtube. Helt sjukt.

Och här har ni bilderna från askmolnet (både mina och från NASA):



Askmolnet som sprider sig. På andra bilden bärjar Ingolfsfjall försvinna, och den sista är när vi kom tillbaka till hotellet efter road tripen. Precis bakom hotellet på sista bilden börjar det bli farlig aska.



Här står vi mitt i värsta askan.





På väg tillbaka hotellet med högsta volym på musiken och fem skriksjungande människor.



De här två bilderna är från NASA. Den övre från tidigt på söndagen och den nedre från idag. i söndags gick rökpelaren 20 km upp, men idag är den nere på 5-6 km. Styrkan har däremot inte minskat speciellt mycket. Förhoppnigsvis kommer det att vara över snart, eftersom den här vulkanen oftast har ganska korta utbrott (senast var 2004 och då höll det på i tre-fyra dagar).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0