21 maj

I morse var det jag och Amanda som skulle hämta flocken. Eftersom det är något som ibland kan göra Amanda lite stressad lovade jag henne att vi skulle gå upp extra tidigt så att vi hade tillräckligt med tid. Sagt och gjort, vi var uppe klockan sex. Och himlen var blå.

När vi kom upp i köket var det några lösa hästar utanför hotellet. Nej inte igen, tänkte jag. Sedan kom det fem hästar till runt hörnet, och helt plötsligt var gräsmattan full av hästar! Vi panikade lite, ringde till Ida och sprang sedan ut i stallet och sadlade våra hästar. Lena och Ida kom springande och så började jakten. En och en halv timme senare var alla hästar inne i paddocken, och vi hade också ridit ner till Vorseberg för att hämta resten. Då äntligen kunde vi äta frukost.

På förmiddagen hade vi 60 personer som skulle på tur, så det var en hel del att sadla. Jag red med den stora Siggin på 35 personer från Norge. Det var en lång och färgglad karavan där jag red i täten med Röydka, en häst jag aldrig ridit förut. Efter att Lena hade omstrukturerat ledet lite, bytt plats på hästar och så, gick det faktiskt riktigt bra. Vi var hemma i tid och allt var frid och fröjd.

Klockan halv ett ringde äntligen Sätergläntan. Skönt att ha det överstökat och slippa tänka på det. Intervjun gick helt bra så nu gäller det bara att jag kommer in. Jag får beskred via brev runt den 10 juni.

På eftermiddagen red jag lite hästar i väntan på den timtur vi skulle ha vid fyra. Timturen var en grupp tjejer på möhippa. En av dem var så rädd att hon nästan inte ville följa med, men jag lugnade henne och sa att om hon vill vara min handhäst kommer jag hålla i hennes häst hela tiden. Och det gick hon med på. I slutet slappnade hon av lite mer och kunde till och med tänka sig att gå lite fortare. Jag tyckte hon var modig.

Jag pratade med mamma, pappa pch Walle idag också. Walle och pappa skulle ha filmafton och titta på Harry Potter. Vi ska tydligen ha filmafton här med, för Freyr gick förbi och sa det. Det är inte alltid hans planer blir av (till exempel spökhistoriekvällen), så vi får se. Jag är i alla fall jättetrött redan nu!

Jag gick precis ut i köket. Ida tittade på mig och sa; Vi har vulkanutbrott!
Vi har ett vulkanutbrott! Shit vad coolt!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Skicka hem litet vulkan-aska mot maskrosorna? Kraaammmmm !! Pappa



http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/1135266329888?cmp=twitter

2011-05-22 @ 12:41:56
Postat av: Nicole

Titta in på min bloppis/webbshop.

Helt nya smycken som är i vintage stil. Inget över 100kr :)



http://vintagestyle.blogg.se/

2011-05-22 @ 13:13:30
URL: http://vintagestyle.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Söt blogg :D

2011-05-22 @ 13:49:33
URL: http://nattstad.se/cecilies
Postat av: ma

test

2011-05-22 @ 22:03:59
Postat av: Frida

Du borde skriva ut alla blogginlägg sen och göra en bok av dem :) Du skriver bra!

2011-05-22 @ 23:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0