20 maj

Dagens väder: Nordanvind = kallt (långkalsonger), vindbyar med över 15 m/s, växlande molnighet och delvis sol.

Jag fick dagsturen med två personer (samma två som ridit igår), ett par från Norge. Eftersom de ridit Uppi och Nedri så red vi Stable area och sedan längsta Siggin. På förmiddagen blåse det jättemycket, och det var verklinge en kall vind. När vi var hemma igen varjag helt stelfrusen om tårka och händerna. På förmiddagen red jag Idun, och på eftermiddagen Agnarögn (en av de nya hästarna). Agnarögn vägrade att gå först när vi gick från stallet. Så kvinnan, som hade våran Lukka (det finns två Lukka, den andra är Smáris), fick rida före eller bredvid mig en bit. Det märktes att hon var irriterad över att hon tyckte att jag inte kunde hantera min häst. Men hon var inte så bra hon heller. Vägrade att göra som jag sa och så vidare. Hon hade liksom inte en trevlig ton när hon pratade. Mannen däremot var jättglad och trevlig, och det var ju en evig tur.

När vi kom tillbaka stod Elisabeth, en av gästerna, ute med sin kamera. Hon är en gammal dam, fotograf, och är tydligen här ganska ofta och fotar, har gjort böcker och sådant. Vi pratade lite om foto och så, och hon berättade att hästar är det hon gillar mest att fota. Men för att det ska bli bra bilder måste man vara ryttare själv, för då känner man i kroppen när man ska ta bilden. Det tycker jag var väldigt fint och bra sagt.

Jag körde och mötte Uli halvvägs till Reykjavik för att hämta Anna och en ny gäst. När vi kom tillbaka hade jag fått en massa post; ett brev om pensionen (som jag inte förstod något av eftersom det var på isländska), ett vykort från mormor och Pelle i Köpenhamn, ett brev från HuvaN och ett paket från Eeva och Sven.

I brevet från HuvaN låg ett pussel. Ett pussel som hon skrivit på baksidan på, och som jag var tvungen att lägga för att kunna läsa. Så himla fint! Jag blev verkligen glad. När vi var på Junibacken (julen i ettan eller tvåan, gymnasiet alltså) skrev vi varsitt brev till tomten. Det här pusslet fick hon på posten av tomten då.

I paketet från Eeva och Sven låg det förstås torkad mango. Nom nom. Sedan var det ett brev, ett tredimensionellt kort med hästar och en påse med blomfrön. Jag förstår inte vad det är med min familj (pappas sida då) och blomfrön! Det är roligt, men jag skulle aldrig komma på den tanken!

Så jag bestämde mig för att idag är planterardagen. Så jag drog med mig Lena D, Anna och Steffi ut. De fick varsin påse med frön och vi började gå runt på gräsmattan (det är nog mest mossa) och stoppa ner dem jorden. Vi hade jättetrevligt och jag hade förstås med kameran. Löven har slagit ut överallt nu under veckan, och det är jättefint.

Jag skypeade med Frida också. Och jag fick öppna äntligen paketet! Där inne fanns en tryckt bild på två zebror på ett gammalt bokblad. Verkligen jättefint! Den åker upp på väggen direkt!



Från vänster till höger, uppifrån och ner: Jag, Lena och jag diskuterar fröna, Lena, jag och Anna planterar, och Steffi, Lena och jag posar.



Hoppi hoppi! Från vänster: Anna, Steffi, Lena D och jag.



HuvaNs pusselbrev.

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha på en av bilderna ser det ut som om du försöker bajsa i luften :D

2011-05-22 @ 23:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0