18 maj

Nu ska jag bara skriva lite snabbt vad som har hänt idag. Eftersom jag har kvällen i morgon kan jag inte skriva något då, och sedan blir det jobbigt att komma ihåg tre dagar i rad (jag har bra men kort minne som ni vet).

Jag hämtade flocken med Gudlaug i morse. Jag red Farbror Brun, och honom har jag inte ridit sedan min första dag här (han var den första hästen jag red). Han var en jättebra flockhäst och jag tyckte vi töltade på ganska bra han och jag.

Jag red Uppin på förmiddagen med Steffi och fem personer. Det gick relativt bra, och jag red min Dagur igen. Dagur ser ofta spöken (blir rädd för sådant som inte finns) men det var ganska bra idag. Däremot tror jag inte att han töltade ett enda steg.

På eftermiddagen var det inga turer så vi red de nya hästarna för fullt. Jag red Spói (mörk jarp), Dreki (fux med bläs, ser ut som Rose fast vallack), Blesi-Gutt (också fux med bläs), Not (helt mörkbrun)... de är nog de jag komemr ihåg. Mamma ringde för att fråga hur intervjun gick, men de ringde ju aldrig så hon ska ringa tillbaka på fredag.

Jag mailade lite med tanten som mailat mig. Jag sa åt henne att ringa i morgon eftermiddag (vi har konstigt och skönt nog inga turer i morgon) och att jag hoppas att jag kan svara. Det känns jobbigt, för det betyder att jag kan sitta på en häst mitt när hon ringer. Och då måste jag försäkra mig om att jag har min komihåglapp med mig hela tiden. Det känns jobbigt. Men ska jag in på skolan så ska jag väl.
 
Nu hela kvällen har vi haft en First aid course. Vi har lärt oss hur man gör mun-mot-mun-metoden och hjärttryckningarna, vad man ska göra i olika fall av olyckor och skador med mera. Ungefär samma sak som vi fick lära oss på Arbetsmiljön och säkerheten på gymnasiet.



Här är sockorna jag stickat till Amanda av garnet jag fick av Frida!

Kommentarer
Postat av: Tetta och Alba

Hej hopp!!

Kul att läsa om dina äventyr på island. Åke önskar nog att han var med. Hans dröm är att någon gång återvända dit. Jag som mest passade barn och mjölkade kor återvänder även jag gärna.

Alba kom precis hem från 9ornas bal: de hade Disney tema och hon har ikväll varit Tingeling i egensydd grön klänning och vingar. Hej hopp!



2011-05-19 @ 23:43:31
Postat av: Frida

Åh va fina de blev!! :D Du får sticka ett par till mig me ;)

2011-05-22 @ 23:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0