17 maj

Dagens väder: Mulet och blåst.

Idag var den stora intervjudagen. Trodde jag i alla fall. På förmiddagen gick jag til banekn och hämtade mitt nya kort, och sedan ringde mamma för att jag ville diskutera med henne vad jag skulle säga till Sätergläntanmänniskan när hon eller han ringde.

Så större delen av dagen har gått till väntan. De sa att de skulle ringa mellan halv tre och åtta, svenskt tid, vilket är halv ett och sex här. Det vill säga större delen av dagen. Så jag har suttit med både min svenska och isländska mobil tätt intill mig hela dagen. Men ingen har ringt. Vid halv fem kollade jag mailen, och då har det kommit ett mail från någon på Sätergläntan. Hon frågar om mitt telefonnummer och säger att det skulle vara bra om hon kan ringa mig på torsdag. Torsdag?? Jag trodde vi hade en avtalad tid redan! Usch vad sur jag blev. Om inte tisdagen passade så kunde de väl sagt det tidigare, så hade jag sluppit sitta här hela dagen och vänta på någon som aldrig skulle ringa.

Jag har i alla fall haft garn så det räckte. Jag är nästan klar med Amandas sockor nu.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Patience my dear. Världen är full av människor som inte klarar av att hålla vad de lovat. Försök att inte vara en av dem ;-) . Saknar dig, pressa in dig så vi kan bråka på tumanhand hela vintern! Fick kort av Jessica om Q-festen, hade varit quul - mycket korrekt av henne, hon kommer att gå långt ! KRAAAMAAAAAARRRRRR Pappa

2011-05-18 @ 19:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0