12 maj

Ännu en dag med fantasiskt blå himmel. Det är helt otroligt. Jag smörjde som vanligt på mig faktor 30 så fort jag kom ut i stallet, och bestämde mig redan på morgonen för att strunta i långkalsonger (framgång!).

För mig var det dagstur som gällde, men hälften av dem (tre stycken) skulle bara rida halvdag. Så då red vi Uppi först (vanligtvis tar man den på efermiddagen) eftersom det var turen de bokat. Jag red Blackur B, en linte svart häst med ett frostmärke i form av ett litet B på ryggen. Han var helt fantastisk tycker jag. Vi såg också det lilla fölet som Amanda sett för någon dag sedan (när hon såg det var det bara några timamr gammalt!). Vi väntar fortfarande med spänning på våra föl. Det är nära nu!

På eftermiddagen var det tillslut bara två som red dags tur, den tredje hade blivit förkyld och ville vila sig lite (de ska nämligen rida på årets första tredagars-tur i morgon!). Jag fick rida Erika, och det fick fantastiskt dåligt. Men vädret var fint (kyligt men soligt), och vi kunde dessutom se hela raddan av snötäckta vulkaner och berg borta vid horisonten. Vi såg både Eyjafjallajökull och Hekla! Helt jättevackert verkligen. När vi kom tillbaka till stallet kom tanterna överens om att de skulle säga att turen var förfärlig, så att inte hon som stannat skulle känns sig illa till mods.

Jag fick rida lite nya hästar, tre stycken tror jag. En var jätteseg, och vägrade göra som jag sa. Jennifer red min hästs kompis, så vi red ut tillsammans och jag kan säga att den hästen drog verklinge min framåt. Det var ingen reaktion what so ever på mina ben. Jag kommer antagligen ha träningsvärk bara av det i morgon. De andra hästarna var jättetrevliga och fina.

Jag fick rida ner och stänga fältet idag också, helt barbacka! Det var på Gustur, en ganska bred häst med mycket svank, så det var lätt att sitta kvar. Dessutom töltade han jättefint. Verkligen någon helt annat jämfört med Faxis beniga rygg och ryckiga stil. Men Faxi är faktiskt jättefin han också. Han är till exempel en jättebra flockhäst. Jag hämtade flocken på honom häromdagen. Jättebra.

Vi åt middagen på en kinesisk/asiatisk restaurang i Selfoss. Det var jag, Gudlaug, Jennifer, Freyr, Veronica, Lina, Ida, Uli och Lena. Amanda och Lena D hade kvällen och Anna ville inte föla med. Det var jättetrevligt och vi skrattade mycket. Gudlaug beställde en extra stark rätt (den var redan extra stark), och hon satt bokstavligen och grät nästan hela tiden. Tårarna bara rann för att det var så starkt. Vi beställde mer ris, och tillslut beställde hon en öl för att få ner lågorna i munnen. Efter maten stannade vi på en glassbar.

Jennifer är en tjej som kom igår tror jag. Hon var här förra sommaren också och har nu kommit tillbaka. Också svensk. Jättetrevlig och glad.



När man går upp för trappan och tittar ut till höger (det är en massa fönster precis ovanför trappan) så är det här det man ser. Idag möttes jag av den fina blå himlen och det gröna gräset som bara lyste i solen. Tyvärr finns inte känslan med i bilden, men jag hoppas ni förstår. Det var fint i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0