10 maj

Ledig dag! Det var regnignt så jag bestämde mig för att inte göra någonting på förmiddagen, utan jag satt bara uppe i en fotölj med min dator och min stickning. Jag pratade lite med Oscar på facebook, och så håller jag på och stickar ett par sockor. Jenny gick förbi och såg att jag stickade och satte sig bredvid mig. Hon var jättenyfiken på att se hur jag gör hälen, eftersom hon stickar hälen på ett helt annat sätt. Så där satt vi, jag stickade och hon tittade på och försökte minnas.

Efter lunch var det meningen att jag skulle ta en promenad till Bonus (det hade slutat regna), men precis då skulle Nico åka och handla så jag åkte med honom. Han åkte med mig till banken också så jag kunde lämna min bild till bankkortet. Så när jag kom tillbaka till hotellet hade jag inte fått röra på mig så mycket. Jag ringde Carro som sa att de skulle köra ringen snart, så jag bytte om och gick ut i stallet.

Idag fick jag rida först i ringen på Bjossi. Uli red också först med Leo, hennes egen häst (som verkligen är en jobbig häst, ingen annán än hon gillar den). När vi var tillbaka fick jag rida en av de nya hästarna i paddocken också, och han heter Askur. Det är många av de nya hästarna som har färgen jarpur, mörk jarp. Jättesvårt att se skillnad på!

När jag skulle gå in kändes det inte heller som jag att jag fått tillräckligt med rörelse, så jag gick ut och sprang. Jag sprang Amandas promenad och sedan runt hotellet. Det är en jättelagom runda som tar 15-20 minuter. Jag blev jättesvettig (det var varmt idag!) så jag duschade länge när jag kom tillbaka. Sedan tittade jag på filmen Himlen är oskyldigt blå.

Igår fick jag ett vykort från mamma och Walle i London och ett brev från mormor. Mormors brev innehöll två gamla bilder igen. Den ena från -96 på mormor uppe på Öjarnklumpen med Öjarn bakom sig, och en från -97 på mig (5 år) och Pelle som fiskar vid Pelleholmen, också i Öjarn. Jättefint. De ska jag sätta upp på väggen tillsammans med de andra bilderna hon skickade.

Jag fick ett superfint paket idag också! Det var från Frida och hon hade slagit in det i tidningspapper. På ena sidan var det till och med en muminserie som hon ringat in. I paketet visste jag delvis vad det var, nämlinge tre garnnystan som jag ska sticka sockor av till Amanda. Hon hade dessutom skrivit ett litet brev i ett litet litet rött kuvert. Det låg ett stort kuvert där också, men på det stod det "Öppnas under skype-samtal, brevet kan du läsa direkt". Så det har jag inte vågat öppna än.

Ikväll är Isabelles sista kväll här. Men hon kommer ju tillbaka, förhoppningsvis innan jag åkt hem. Jag har också fått tid för telefonintervjun på Sätergläntan också. Om jag inte skrivit det har jag sökt en träutbildning i Dalarna på en folkhögskola med hantverk. Jag hoppas hoppas hoppas att jag kommer in. Då får jag också bo på Strömstugan med pappa på veckorna! Så håll alla tummar ni har. Amanda sa att jag skulle skriva en lapp med en känslan jag får om jag skulle komma in, och nu har jag lagt den under kudden.

Alla är så avundsjuka för att jag får så mycket post hela tiden. Det är jätteroligt tycker jag!



Paketet från Frida!



Här är himlen vi satt och tittade på häromdagen, när jag gick ut på promenad på sent på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh <3 Fula hjärtan på dig! Du fotar så fint att jag blir rörd!

2011-05-22 @ 23:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0