23 mars

Framme på Island. Det ligger ett lätt snötäcke över landet, och killen som hämtade mig (minns inte vad han heter!) berättade att idag var första dagen då det varit plusgrader hela dagen. Så snart försvinner snön! Han sa också att det är jättebra att jag är här så tidigt, så jag har lång tid på mig att lära mig, eftersom att i sommar kommer det att bli full fräs.

Just nu är det bara en liten tant som bor på hotellet. Men det ska tydligen komma en skolgrupp på 40 personer ikväll som har varit ute hela dagen. I morgon har jag tydligen kvällspasset, vilket betyder duka ut mat och tillbehör till middag, duka av, hjäla till med disk etc. Men det vet jag mer om i morgon. Då ska jag få någon slags genomgång av allt. Det kommer nog ta ett tag innan jag förstår allting. Jag känner mig rätt vilse.

Jag åt lunch på Arlanda med mamma och pappa innan jag gick in. Det var jättetrevligt. Pappa berättade då att det finns två regler för när jag är här: 1. Jag får inte köpa en häst. 2. Jag är bara här på besök, jag får alltså inte flytta hit. Det ska jag nog kunna klara av att hålla.

Svar på HuvaNs Dumma Islandsfrågor, nummer ett; Varför högg de ner alla träden?
Jag frågade killen (som hämtade mig) och han sa att förr, och då menar jag några hundra år sedan, var det jättevanligt med vulkanutbrott och sådant, plus att människorna behövde träden för att bygga sig hus och annat. Nu är allt täckt av lava, som är cirkus tusen år gammal, så det kan helt enkelt inte växa några träd där. Det finns visserligen träd vid städerna, men de är planterade för trevlighetens skull, antar jag.

Det märks att ungdomarna har kommit nu. Det är mycket ljud och rörelse där uppe. Mycket spring i benen.

God natt.

Kommentarer
Postat av: Lotten

Vilken fin blogg!

2011-03-23 @ 22:25:36
Postat av: Mamma Kattis

Du och en tant på hela hotellet. Titta på många Twin Peaks så kan det bli riktigt läbbigt! Regnbyxorna (som helt glömdes bort i packningen. otroligt!) skickas idag.

2011-03-24 @ 11:43:33
Postat av: Pappa

Hej hej,



Vad roligt att du är igång direkt.

Glöm inte de 2 reglerna. ;-)

Kraaaaammmmmm, Pappa

2011-03-24 @ 15:08:25
Postat av: HuvaN

Jag gillar mina dumma frågor. Och jag gillar att du går in för att ge mig svar på dem också. :) Och idag kom jag på att jag plötsligt saknade dig jättemycket, fast vi ses så fruktansvärt sällan.<3

2011-03-24 @ 23:54:05
URL: http://huvan.blogg.se/
Postat av: Hemlig

Ha ha alla går ner i vikt! Förstår det om man jobbar man 8-22!

2011-03-25 @ 06:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0