9 juni

Jag vaknade ganska tidigt, men låg kvar i sängen och havlsov ganska länge. Sedan gick jag upp, hämtade ett äpple, och tittade på ett avsnitt av Twin Peaks medan jag väntade på att Lena D skulle vakna. Planen var att jag skulle åka med henne och Basti (Sebastian heter han egentligen, Lenas kompis) in till Reykjavik, men först skulle de åka till Selfoss så Lena kunde köpa lite hästsaker till sin pappa. Jag stannade på hotellet när de åkte till Selfoss, ringde en snabbis till mamma och skrev ett brev. Sedan bar det av.

Vi hade en riktigt trevlig dag inne i stan. Jag hade på mig min fina islandströja. Men jag köpte nästan ingenting, jämfört med Lena som storshoppade (det var inte meningen egentligen, men det bara blev så). Men jag köpte en kalligrafipenna efter att ha tittat i en kalligrafibok inne i en bokaffär. Så nu ska jag börja skriva fint. Basti var för övrigt jättetrevlig och verkar vara en bra människa.

Ikväll ska jag börja med kalligrafin, förhoppningsvis skriva ett brev till och sticka lite. Det känns lite optimistikst, eftersom jag oftast inte hinner eller orkar göra någonting alls på kvällarna. Så ska jag förhoppningsvis skypea med mamma och Walle.

Jag ser verkligen fram emot min hemvisit i juli. Mamma sa att Eeva och Sven antagligen kommer vara hos oss när jag kommer, och det blir jättetrevligt. Jag hoppas bara de har med sig ordentligt med korv och rågbröd. Här lever jag bara på ljus bröd, och det räcker ingenstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0