8 juni

7 juni
Jag fick rida dagstur till Gränsdalur med den tyska tjejen. Så det var bara vi två och tre hästar. Det var ganska fint väder, och vi stannade på lunchstället i nästan en och en halv timme (där var det dock lite kallt).

När jag kom tillbaka var det dags för kvällen igen, och jag var verkligen jätteseg. Jag tror faktiskt att jag hade lite feber där ett tag, för jag mådde verkligen inte bra. Men det gick över lite senare.

8 juni
Så var det flockhämntning igen, den här gången med Gudlaug. Flockhästarna var Dagur och Sóti (Amanda kallar honom Lejonmanen för han ahr man som ett lejon), och Gudlaug var först i stallet och tog Dagur. Nej, tänkte jag, eftersom Amanda alltid klagar på att Sóti är en hemsk häst som inte töltar. Men hej var det gick, jag tyckte han var hur bra som helst.

Så blev det dagstur igen. Den här gången 5B, Uppi och Nidri, med den tyska tjejen och en till svensk tjej. Jag hade med mig min trillarkompis Ingolfur, och jag tycker verkligen han är en bra häst. Stadig liksom. Och jättebra handhäst.

Efter middagen åkte jag och Amanda till poolen, och jag invigde min nya bikiniöverdel. Vi kastade lite boll i den stora poolen, men sedan blev det för akllt så vi gick till den 40-gradiga. Jag har tvättat mina ridkläder och bytt lakan i sängen. Och nu ska jag gå och lägga mig, helt ren´, i helt rena lakan med en helt ren pyjamas. Det måste nog vara bland det bästa som finns.

I morgon är jag ledig, och jag har lite ångest över att jag inte vet vad jag ska göra. Steffi sa att hon skulle hikea lite, eftersom hon blir så andfådd när vi går uppe i Reykjadalur där det är för brant för att rida. Bra tanke tycker jag. Lena D plus kompis ska åka in till Reykjavik, så den optionen finns ju också. Sedan kan jag ju alltid göra ingenting, gå ut och springa (jag har ju mina springskor nu!), sticka, promenera till Hveragerdi och köpa nya stickor. Me det kan vara skönt att komma härifrån lite också. Vi får se vad det blir. Nu blir det i alla fall Twin Peaks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0