4 juni

Dagens väder: Relativt varmt (8-10 grader kanske), mest molnigt men några solglimtar fick vi allt, lite vind.

Vi har drygt 60 hästar att göra i ordning till dagens turer. Vi hade nästan 25 person på de två dagsturerna. Jag skulle rida Uppin med Freyr och nio personer. När vi red iväg hade vi bara åtta med oss, och det visade sig att ena tanten ville rida lite kortare (Siggin) istället. När vi var tillbaka på hotellet visade det sig att hon inte var tillbaka. Vi ringde runt till alla vi visste, och det visade sig att hon var på dagstur påväg till Reykjadalur. Stackars tant. Men det var ganska komiskt.

I alla fall, på Uppin var jag verkligen förbannad på Freyr. Det hade liksom runnit över. Tillslut brast det bara och jag sa att du ska ge fan i hur jag rider. Sedan tyckte han att det var "lite tramsigt att jag blev arg förut", och det var verklinge droppen. Jag bara kokade. Men samtidigt kan jag inte bara gå och skälla ut någon, för jag känner mig själv så känslig så jag vill inte att det ska bli så att jag inte får fram orden. Men jag hoppas han förstod även om jag bara fick fram en mening.

Men, det var i alla fall en sak som var trevlig på Uppin. Eves (pappas kusin i Finland) jobbkompis och hennes man red med oss! Hon hade fått min bloggadress av Eve och skrivit till mig och frågat om ridturer på lördagen. Så hade de ringt och bokat och önskat mig som guide. De var verkligen så jättetrevliga! (Notera att jag aldrig träffat dem förut)

Vid lunchen ventilerade mig lite för Amanda om allt jag var arg på, och då kändes det lite bättre. Sedan red vi Siggin tillsammans på eftermiddagen med 13 personer. Det gick verkligen jättebra, och till och med mannen som hade Viglundur lyckades hålla igång honom. Jag fick rida en av de helt nya hästarna, Flygar, han som ser ut som Löykur fast med zebraben. Så himla fin häst verkligen. Han var så extremt framåt, men trevlig att rida. Amanda tyckte jag var duktig som lyckades rida honom.

Så var det städdag för vårat rum idag också. Eftersom Lena och hennes kompis åkt nu var det Amanda och jag som fick göra det. Det gick ganska fort. Men eftersom avloppen var fulla igen (våra duschar och toaletter lever sitt eget liv, man vet aldrig om de funkar eller ej) så bestämde vi oss för att åka till poolen och duscha. Men när vi kom dit skulle de just stänga (det är ju helg!). Så vi fick duscha i gästhuset.

I morgon är jag Inni, och det betyder att man jobar inte med hästarna utan inomhus (därav ordet "inni"). Man gör mackorna till morgondagens dagsturer, städar omklädningsrummet, stalltoaletten och gästhuset. Ikväll ska vi försöka gå och lägga oss tidigt, men först ska vi titta lite på Carl-Einar Häckner som är en komiker och trollkarl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0