30 juni

Dagens väder: Fantastiskt! Blå himmel, svag sydlig vind och t-shitvarmt.

Jag var inni idag. Det var både skönt och tråkigt, eftersom jag gärna hade varit ute i det fina vädret och ridit en 5B eller så. Men istället fick jag springa runt inomhus. Det var dock inte så mycket som skulle göras, bland annat var det nästan inget att städa i gästhuset. Så jag satte igång och bakade och bestämde mig direkt för att göra en morotskaka. Det har jag aldrig gjort förut!

Men det känns så absurt att baka här, eftersom man måste göra så mycket för att det ska räcka till alla. Idag bakade jag med 20 ägg till exempel. Jag fick använda två bunkar för att det skulle få plats. Totalt blev det tre bläck/långpannor. Men mitt i bakandet insåg jag att jag inte hade tillräckligt med morötter. Eftersom klockan bara var halv elva hade Bonus inte öppnat än (de öppnar tolv), men Micke (han är i köket nu när Nico är på långtur) sa att man kan åka dit ändå och gå in genom bakdörren.

Så jag och silverbilen åkte iväg. Jag fick gå in genom lastkajen, säga att jag var från Eldhestar och sedan var det bara att börja handla. Affären var helt tom på människor men full med kartonger och diverse varor som skulle upp på hyllorna. Det var inte lite jag skulle handla heller: en låda äpplen, en låda apelsiner, massa bananer, 20 paket smör, en jättefull påse rödlök, fem citroner, tio påsar morötter.. Jag fullde en hel vagn till bredden innan jag var klar och kunde åka tillbaka och fortsätta baka.

Maria, en ny tjej som hjälper till i receptionen, hjälpte mig att baka det sista och vi hade verkligen jätteroligt. Kakan blev hur god som helst, speciellt det mojset som vi la ovanpå. Verkligen ett bra recept, så det ska jag spara!

Sedan fick jag rensa ogräs ute i solen. Jag hade kavlat upp t-shitärmarna och satt och hade det varmt och skönt. Tillslut tog jag en paus och la mig i gräset och solade (jag la mig bakom en kulle så ingen turist skulle se mig ligga där eller någon annan skulle klaga på att jag inte jobbade). Sedan vid fem tog jag på mig mina springskor och gav mig iväg. Springturen hade jag sett fram emot ändå sedan frukost. Jag sprang Uppin igen, på knappt 45 minuter precis som sist. Det är är jättebra runda faktiskt.

Eftersom jag är ledig i morgon hade jag tänkt att jag skulle surfa. Men det beror ju alltid på hur vädret och vindarna är. Så surfkillen ringde och pratade lite med mig och berättade att det har blåst lite för mycket och det kommer nog regn de närmaste dagarna. Men han sa att om jag ville kunde vi åka iväg ikväll. Det hade alltså betytt att vi varit i vattnet vid elva, halv tolv och sedan syrfat halva natten. Det hade säkert varit en upplevelse, men jag sa nej. Först och främst har jag redan tröttat ut mig med att springa 6 km, och sedan kommer jag vara helt död redan vid tio för att jag är sov-trött. Men han fick min mailadress så skulle han höra av sig när det skulle bli möjlighet igen.

Igår försökte jag fixa mitt västeröra med revaxör eftersom jag hörde extremt dålgit med det. Jag gjorde det två gånger, men det blev inte bättre. När jag spolade med vatten gjorde det dock lite ont, så min teori nu är att jag har ett sår där inne som att örongången svullnat upp (jag känner att den är trängre än den högra). Det är lite besvärligt eftersom jag måsste säga "va?" hela tiden, haha. Men det går väl över snart.

Jag har fått lite post också som vanligt. Ett vykort från mamma och Walle (Walle beskriv hur mamma tvingat honom att skriva och att han hatade att skriva vykort), ett vykort och ett brev från mormor och ett brev från HuvaN.

Jag jobbar som bäst på Kjölur-filmen. Det är faktiskt riktigt roligt att klippa ihop den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0