29 juni

28 juni
Jag fick rida Elf tour med tre personer; en kvinna och en mormor med ett barnbarn. Efter att vi ridit i cirkus en halvtimme började lilltjejens ansikte svullna upp och ögonen och näsan rann. Hon hade alltså fått en allergiattack, men mot vad visste de inte. Mormorn sa att hon är allergisk mot det mesta. Så då var det bara att rida tillbaka till stallet så att hon kunde få sina ögondroppar. Kvinnan som var med tog jag vidare på en extrarunda rumt timturen, och det var hon verkligen glad för.

På eftermiddagen hade jag en supertrevlig timtur med ett holländskt par. De fick Lysingur och Jarpur, som kan vara riktiga segproppar ibland. Men de skötte sig riktigt bra och paret var helnöjda när vi kom tillbaka. Självred jag på Hvammur, en av de hästar vi har som närmar sig 30 år. Han är fortfarande pigg som en lärka.

Sedan hade jag kvällen också tillsammans med Steffi och Marianne. Den stora gruppen vi väntade på kom först vid halv tio, så vi trodde att det skulle bli en sen kväll. Men det var en grupp gamlingar från Frankrike. De åt snabbt och gick sedan och la sig. Så jag kom nog i säng vid halv tolv. Alldels för sent för mig, men tidigt för att ha haft en så sen grupp. Det mest irriterande är nog att Marianne alltid håller mig kvar så länge, när jag egentligen skulle kunna lägga mig. Hon är nämligen anställd för att bara jobba på kvällen.

29 juni
Idag var det 5B för mig med sju personer. Vädret var jättefint, men det var blåsigt som tusan så hela förmiddagen var det ganska kallt. Det var tre svenskar som var med som rider comforten, och de är så himla trevliga. Två tanter och en kvinna (antagligen dotter till någon av dem). Jag checkade in dem igårkväll också. De var verkligen sådana som var nöjda och glada med allt och bara trevliga rakt igenom. När vi kom tillbaka till stallet sa de: "Vad trevligt det var ett rida med dig idag, My!" Jag hoppas jag får rida med dem i morgon också, och att det i sådana fall inte blir så stressigt om det blir Reykjadalur.

Så har jag fått vaxpropp igen också. Men jag har något slags sår i örat, för det gör ont och är antagligen lite svullet också eftersom jag fick sätta i medel i två omgångar innan det blev bättre. Annars brukar det inte klogga igen såhär fort.

Jag har bett Jenny kolla upp surfing till mig på fredag när jag är ledig. Jag hoppas verkligen det fina vädret håller sig och att det finns plats. Det var ett bra tag sedan jag stod på en surfbräda. Just nu är jag ensam i mitt rum eftersom Þóra sover i Torvastadir, Amanda är på Kjölur och Lena D är i tyskland och gör sin examen. Det är ganska skönt faktiskt.

Jag glömde berätta om fransmannen jag hade med mig på Reykjadalur häromdagen! Han var en av de där ryttarna som alltid vet bäst själv och vägrar lyssna på eller göra vad man säger. Så när vi kom tillbaka till stallet klagade han på att vi inte hade galopperat: "Det är jätteviktigt att man galopperar på turen också. I Frankrike galopperar vi alltid när vi kommer tillbaka! Kan jag inte få galoppera på eran ovalbana?" Jag sa strikt nej, och då slängde han benet över hästens huvud och hoppade ner. Benet fram över hästens huvud!! Jag sa att det här är något han måste tänka på hur han hoppar av, eftersom han inte känner hästen och den verkligen kan freaka ur. Då sa han: "Ja, men i Frankrike gör vi alltid så!", som om man gör så i resten av världen också. Hela dagen var det verkligen "i Frankrike gör vi si och i Frankrike gör vi så"... Herregud alla dessa turister.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0