27 juni

Dagens väder: Typiskt Islandsväder, blåsigt, halvkallt, molnigt med lite solglimtar då och då.

Så var det Reykjadalur igen. Men idag fick jag med mig en turist som jag redan kände: Lisa, en tysk tjej vi hade med på Kjölur. Jättetrevligt verkligen! Men det var lite synd också, eftersom det är så totalt annorlunda här jämfört med ute på vishan. För det första rider man jättelångsamt, det är ju värsta farten på långturen. Sedan är allt annat lite segt också,  Jag förklarade det för henne, men hon förstod och var helt glad och nöjd ändå.

Efter middagen ringde jag hem och pratade lite med familjen, det var trevligt. Ikväll ska jag försöka lägga mig tidigt, eftersom jag har kvällen i morgon. Jag hoppas att det inte blir så sent då, för det här med sömnen gör mer skillnad än vad man tror.

Det här med filmen blev ett jätteprojekt nu, eftersom jag filmade lite för mycket. Bara att titta igenom och radera tar tid! Men ni ska få se det, jag lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0