26 juni

Så är det full fräs direkt när jag kommer tillbaka. Igår red jag Reykjadalur med Amanda (i bara tjocktröja!) och hade sedan kvällen med henne. Det blev ganska sent, så sömnen är verkligen på minus nu. Idag red jag 5B med fyra personer, och det var jättelugnt och skönt.

Dock hade jag glömt att Cissi bett mig hämta flocken åt henne, så i sista sekunden red Lena D och Steffi iväg och Ida skällde lite på mig. Det var nämligen 84 hästar att förebereda i morse. Dessutom var jag på jättedåligt humör på grund av allt, så det gjorde inte dirket saken bättre. Men då kom Lena och sa: "Det går bra, My." Jag gillar när hon säger det, för då känns allting helt okej plötsligt.

Amanda har åkt iväg på Kjölur nu igen i morse. Hon ska vara "kitchen bitch" igen, dvs hjälpa till i köket. Jag är verkligen avundsjuk på det, jag vill också vara ute på vishan och slippa var här.

Det är ett av fölens mamma som har ftt avlivas. Fölet är nog två veckor ungefär (hur gullig som helst, som en hund när man går in i boxen där den är) och vi försöker få ett annat sto att adoptera det nu. Det som hände med mamman var att det var något som gick snett när veterinären skulle ultraljuda det nya fölet (nio-tio dagarefter att stoet fölat kan man betäcka det på nytt, de är dräktiga i elva månader), så att hon fått en inre blödning.

Förresten hade vi jättetrevligt i Torvastadir. Men på vägen dit fick vi punka på Þóras bil. Så då var det bara att köra in till kanten, sätta upp triangel och peta fram extradäcket. Precis när jag skulle börja stannade en bil och en man hoppade ur och tog över helt och hållet. Det tog max fem minuter, sedan var vi på banan igen. Det enda jag kunde tänka på var när pappa sa att "Nu får du byta däcken själv, för nästa gång du gör det sitter du på kanten av en väg med bilar på en meters avstånd i 100km/h".

Jag försöker sammansfatta Kjölur så gott det går, så lägger jag upp det när det är klart. Filmen lär dröja ett par dagar eftersom jag ska sätta ihop den och så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0