15 juni

Idag känns som att det har varit en händelserik dag. Så nu till att börja med tänker jag bara berätta de större punkterna:

-  Jag har kommit in på Sätergläntan!
-  Jag ska åka på långtur i sex dagar med start på lördag!
-  ... det var nog bara de två..

Jag var inni idag, och direkt på morgonen kollade jag mailen på iPoden (jag gör det mest hela tiden eftersom jag mailar mycket med mamma och pappa). Och då hade mamma mailat med beskedet att jag kommit in på skolan! Jag kände mig jättenervör hela morgonen, och det bara byggdes på när Hrodmar kom och sa att jag skulle iväg på långtur på lördag. Det ska bli spännande.

Sedan började de vanliga inni-bestyren; städa stalltoan och gästhuset, göra nestis (matsäckssmörgåsar till morgondagens dagsturer), hjälpa nico i köket. Idag fick jag också resna ogräs ute i solskenet. Det var faktiskt riktigt skönt!

Nico höll mig kvar ända till klockan fem, och då hade´jag skypedate med mamma. Hon och Walle var hos familjen Michélsen och firade skolavslutning med Gateaus holländska chokladtårta (de suktade mig med allt smaskande). Det var riktigt trevligt, och Anna sa att "Det här är ju nästan som att umgås!".

Efter middagen åkte vi till poolen allihopa (nästan); jag, Amanda, René (hon var här 2009), Sofia (var här förra året), Veisteinn (son till Nonni), Þora, Steffi och Jennifer. Vi lekte jättemycket med bollarna i stora poolen, spelade vattenhandboll och Tiger (som Gris fast roligare, för när man får "tig" så måste man vara tyst). Vi hade verklinge hur kul som helst och jag var glad att jag åkte med. Det var verkligen i sista sekunden jag ångrade mig och följde med (de andra satt redan i bilen då).

På långturen kommer det 19 gäster, sedan blir det jag, Sussa (har varit här i över 20 år, har alltid hand om långturer), Jennifer och en Mikael som tydligen lagar god mat (det är bra!). Och så en stor flock med hästar. Det blir spännande. Eftersom vi ger oss av på lördag har jag bett att få vara ledig på fredag så jag kan åka och köpa den där kameran innan jag åker. Och så ska jag försöka hitta en midjeväska, för det verkar faktiskt vara en skitbra grej.

Så är det det här med packandet nu också. Jag hade lite dilemma förut vad jag skulle packa i (jag har nämligen bara en liten väska och en enorm resväska), men jag ahr kommit fram till att jag packar i en sopsäck. Det sa Jennifer att hon alltid brukar göra, så varför inte. Jag har ju med mig sådana fina packpåsar också så dem tänker jag använda.

Turen jag ska på heter Kjölur, och vill ni läsa om den kan ni klicka här. Där finns också en dag-för-dag-beskrivning av turen. Hittils har jag inte börjat packa, men jag har skrivit en så utförlig lista jag kan på allt som jag behöver ha med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0