13 juni

Dagens väder: Mulet och relativt varmt, svag vind.

Jag hämtade flocken med Þora. Jag fick rida Baldvin, och han är en förjävlig häst. Nej det är han faktiskt inte, men han töltar inte för fem öre. Han är dock bra på det sättet att han går dit man vill att han ska gå, så det var egentligen inga problem att hämta flocken på honom, förutom icke-tölten då. Det var roligt, för på andra sidan fältet såg jag Þora bli attackerade av fiskmåsar, och hon hukade sig ner över den galopperande hästen medan fåglarna cirkulerade tätt intill henne.

Dagstur på dagtur på dagstur. Idag blev det 5B med två personer från Norge, en mamma och hennes dotter. Idag kändes det inte alls stressigt (annars brukar jag känna mig stressad mest hela tiden) och det var verkligen jätteskönt. I slutet töltade vi jättesnabbt, och det var roligt. Det är ju inte ofta jag får göra det med alla nybörjare som vi har med oss.

När vi kom tillbaka till stallet kände jag mig helt glad, och det har jag inte gjort på länge. Det är oftast någonting som jag är arg eller irriterad på, men idag verkade allting vara bra. Ännu bättre var att vi kunde gå från stallet redan innan fem, så innan middagen kändes det som om vi hade hur mycket tid som helst. Jag tog en dusch och flätade Amandas hår (hon flätade mitt).

Ikväll ska vi antagligen titta på filmen vi aldrig såg sist. Det blir bra. På lördag är vi lediga tillsammans och då har jag bestämt mig för att köpa en kamera, finally. Den ska itne vara dyr, utan jag måste bara kunna ta bilder med den. Minneskort och det har jag ju redan.



Den utbakade flätan jag gjorde på Amanda!



Spindeln som bor utanför fönstret vid trappen. När jag tittade ut hade den precis börjat spinna sitt nät. Jag var snabbt där med kameran och satt där ganska länge och tittade på hur han donade.

Kommentarer
Postat av: mormor Aina

Du glömde att det var Den stora Aina-dagen, 13 juni. Bra att du köper en kamera. Det är hemskt vad du jobbar, men som vältränad dansare är du van vid hårt arbete och disciplin.

Kram från Udden. Hoppas det här går fram.

2011-06-14 @ 09:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0