12 juni

Dagens väder: Soligt och varmt, vinden kom och gick lite. Man kunde i princip gå i t-shirt ute, helt fantastiskt.

I natt sov jag inte jättebra. Jag vaknade flera gånger lite då och då. Men Amanda berättade att jag hade pratat som en galning i sömnen om något rep och att hon inte fick galoppera. Häromdagen gick jag faktiskt i sömnen också. På morgonen vaknade jag nämligen i Lenas säng (hon hade kommit hem sent på natten), med mitt eget täcke och kudde. I min säng hade Lena fått lägga sig med sin sovsäck (jag låg ju på hennes täcke). Jag vet inte riktigt vad som hände där, men jag blev otroligt förvånad när jag vaknade. Lenas första fråga när hon vaknade var: "Hur mycket drack ni igår egentligen?" Det enda jag hade druckit var saft och varm choklad.

Så idag fick jag äntligen vara inni. Först hjälpte jag Lina lite i receptionen (Jenny och Frida är ju lediga på helgen, så då är det Lina som sitter där), sedan städade jag toaletten i stallet och efter det gick jag vöer till gästhuset. Där dammsög jag, bytte lakan, diskade och vädrade. Jag hade min iPod med så jag kunde lyssna på musik undertiden. Det var ganska skönt att få jobba helt ensam i min egen takt ett tag.

När jag var klar gick jag in igen och hjälpte Nico i köket. Efter lunch gjorde jag 27 matsäcksmackor till dagsturerna i morgon (jag gjorde en utan ost och skrev My på den ifall att jag skulle få en dagstur i morgon). Sedan var det mest lite småsaker, hacka sallad, skära potatis.. Ungefär vid halv fyra hade jag inget att göra längre, men Nico hade innan sagt att jag var tvungen att stanna till fem. Men jag lyckades övertala honom att det var för länge så jag fick gå klockan fyra.

Då gick jag direkt ut och sprang. Jag hade redan på morgonen bestämt mig för att idag var en springdag, speciellt eftersom jag var inni. Jag sprang Uppin, och det gick faktiskt jättebra. Det var ett par delar där det var jobbigt, men jag lyckades ändå hålla ett bra joggingtempo hela vägen! Min plan var att springa den på en timme, högst en och en halv (jag har ju bara ridit där förut, så det var svårt att bedöma). Jag har försökt räkna ut sträckan på googlemaps, och det verkar vara drygt sex kilometer. Det tog ungefär 45 minuter. Det är så skön känsla i kroppen efter att ha sprungit, jag känner mig liksom trött men frisk.

Jag har funderat på det här med kamera nu också. Min lilla har ju gått sönder, och jag tänkte att det kan vara trevligt att ha med en på långturen kanske. Eller bara i stallet. Men så tänkte jag att det är dumt att köpa en här, med tanke på garantier och sådant. Men igår bestämde jag mig för att jag köper en ändå. Det behöver ju inte vara en jättedyr bra kamera, utan bara så att jag kan ha något att ta bilder med när jag är till häst och inte kan ha min stora kamera med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0