11 juni

Dagens väder: Kallt på morgonen och regn (jag satte på mig långkalsonger). Sedan blev det varmare, nästan över tio grader, med fortsatt regn. Nästan ingen blåst. Under eftermiddagen slutade det regna, men molnen låg kvar.

Det blev Reykjadalur för mig idag. Först skulle jag ha med mig fem personer, sedan tillkom det två till, och plötsligt hade jag åtta personer med mig. Det blev ett himla spring med extra mackor och vattenflaskor som skulle packas ner i sadelväskorna. Jag var jättestressad och ville bara dö (inte riktigt, men ni förstår känslan).

Tillslut var vi ala fall iväg. Det gick ganska långsamt, så när vi väl var inne i dalen bestämde jag mig för att stanna lite tidigare än vi brukar, så att de skulle få ordentligt med tid till bad och lunch. Alla verkade helnöjda. De två tyska tanterna ville inte bada, så de stog med med och hästarna. Supertrevliga verkligen. Men det var så roligt, för den ena tanten, hon sa att hur kan jag prata så bra engelska? Den är ju perfekt! Så sa jag att det är ganska viktigt i Sverige att man lär sig bra engelska, och då sa hon: "Aha, because at first I thought you were from Texas!" Herregud, tänkte jag bara och ville lägga mig ner på marken och skratta. Texas av alla ställen!

På vägen tillbaka blev det ändå lite stressigt i slutet, eftersom vi fått lite hinder på vägen (sadlar som skulle flyttas om, någon som bara hoppade av sin häst utan förvarning för att justera sadelgjorden, någon som hade korsat tyglarna under hästens haka etc etc. Så ett tag där ville jag också bara dö.

Men i det stora hela var det en helt okej dag, utan allt för mycket stress. Reykjadalur kan bli en extremt stressig tur, speciellt om man har en stor grupp. Vi kunde också gå in från stallet ungefär vid fem, vilket numera är ganska tidigt. Så fick jag 2000 i dricks också!

Ikväll ska Amanda och jag antagligen titta på en film (om vi orkar och om Amanda inte somnar). Lena D vet vi inte när hon komemr tillbaka eller om hon gör det (hon är ju på Golden, långtur).

Jag har hört att det är nästan 30 grader där hemma. Låter jätteskönt. Hoppas det håller sig till midsommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0