10 juni

När vi vaknade låg det nysnö på bergen. Vilket sommarväder! Jag satte dock inte på mig långkalsongerna, så jag frös lite på morgonen. Men sedan runt lunch blev det jättevarmt och vinden nästan mojnade. På eftermiddagen kom ett ganska behagligt regn, lätt och rakt ner utan blåst.

Jag red 5B med sju personer, alla på comfort-tur. Vi stannade och åt lunch nere i fågelreservatet nedanför utkiksplatsen på Nidrin, och där var det jättefint. Det är verkligen kolossalt, man kan rida runt där hur länge som helst. Sedan på eftermiddagen bytte vi några av hästarna (de fick välja om de ville fortsätta med samma eller prova en ny häst) och då fick ag rida Agnarögn. Henne gillar jag verkligen.

När vi var tillbaka var det dags att olja sadlar och träns till Golden-turen som ska gå iväg i morgon. Lena D ska få följa med på den, eftersom det är så många tyskar med i gruppen. Jag ser verkligen fram emot när jag ska få gå på långtur, men det får vi veta först bara någon dag innan det gäller.

Jag volonterade att stanna med ridskolan. Då var jag i stallet helt själv i en dryg timme. Sedan fick jag rida barbacka ner på Grána och stänga fältet, och det är riktigt kul. Jag är dock inte så bra på att komma upp på ryggen när det inte finns någon sadel (verkligen jättdålig faktiskt), men jag har kommit på en teknik nu när jag liksom tar sats mot staketet, och det funkar skitbra!



Här är mina kalligrafiklotter. Det kommer ta ett tag innan jag får in det helt, och det här med att nöta är så himla trist. Men jag tänkte jag ska titta på lite olika stilar på internet och på så sätt få lite variation på det hela.



Och nu kommer lite bilder från våra horse games! Här är jag och Lysingur.



Blind ryttare. Freyr, Ida och Krummi.



Julia, Lysingur och jag. Laganamn: The BEAST.



Bakochfram. Uli på Hermann ledd av Lena D, och Julia på Lysingur ledd av mig.



Fastbundna fötter. Jennifer, Lina och Birgir.



RACE!!



Här bär det snart av i full galopp. Uli på Hermann, jag på Lusingur och Lenas arm som viftar på Bjartur.



Här lägger Tyson i högsta växeln och viner förbi alla andra (första hästen). Sedan är det Lysingur och Julia, Freyr och Krummi, Lina och Birgir och Lena och Bjartur. Lena D och Hermann kom inte med på bilden (hon trillade tydligen av på vägen, haha).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0