7 juli

Idag var jag inni. Självklart var det fint väder ute, som alla andra dagar jag varit inni. Men det kändes helt okej. Jag har verkligen haft en lugn och skön dag.

Jag började som vanligt med att städa stalltoaletterna (vi hade förut bara en, men nu har stallet byggts ut och de tre nya toaletterna fungerar, så det tar faktiskt minst 20 minuter att städa alla) och sedan gick jag över till gästhuset. Alla rum skulle städas, bytas lakan och grejas och mojas. Tutti. Det tog hela förmiddagen, men som vanligt var det ganska skönt att bara få jobba helt ensam i min egen takt. Jag hade med min iPod också så jag kunde lyssna på musik medan jag höll på. Allt går så mycket lättare med musik.

Efter lunchen, som vi åt ute på terassen, gjorde jag 30 nestis (matsäckssmörgåsar) för morgondagens turer. Jag gjorde en utan ost till mig som jag skrev "MY" på, ifall jag nu skulle få en dagstur. Sedan städade jag toaletterna och duschen i källaren där vi bor, och tvättade duschdraperiet i tvättmaskinen. Jag hjälpte Micke lite till i köket (Nico var ledig, och då är ju Micke där) tills jag kunde gå.

Nere på rummet satt Christina i min säng med sin dator, och jag la mig i Amandas säng bredvid. Vi pratade en stund, och sedan somnade jag faktiskt. Jag sov nog inte mer än en halvtimme, men det var verkligen jätteskönt. Jag kände mig så pigg och glad efteråt. Christina lånade Þóras säng och sov en stund hon med.

Det har kommit en till ny tjej också från Tyskland häromdagen. Hon heter Nora. Jag har inte pratat med henne speciellt mycket, men hon verkar helt okej. Hon bor också med de andra borta i Torvastadir.

Jag har varit så himla sugen på något hela kvällen. Så jag gick upp i köket, smällde i mig en halv burk skyr, utan att det kändes bättre (jag ville inte äta hela eftersom då skulle jag inte ha något kvar!). Sedan insåg jag att jag faktiskt köpt popcorn härdomdagen, och då blev det fart i mig. Glad som en ko hoppade jag in köket med min påse och stod och väntade med skålen i högsta hugg bredvid micron.

Jag har fått en massa fina vykort från mormor som vanligt. Ett på Öjarnssjön, det kortet som vi har mängder av uppe i Öjarn. Och så ett kort med ett får på med en liten stickning påklistrad, även det ett typiskt Öjarnskort. Så fick jag ett brev från mamma också med några tidningsurklipp om coola saker. Jag gillar att få brev.

Nu är det bara en och en halv vecka kvar tills jag ska få åka hem och till Berlin. Det känns verkligen så himla skönt att få komma iväg härifrån ett tag! Sedan kommer jag ju tillbaka till första augusti igen och stannar cirkus 20 dagar till.

Kommentarer
Postat av: mormor

hurra! Hag lyckades komma in på internet. Det är bäst att jag passar på och skriver. Man vet aldrig när det lyckas igen. Kul att läsa om allt som händer dig. Har inte kommit åt min dator sedan veckan före midsommar. Det kommer att blimycket att läsa.

Vi ses efter Berlin, då jag varit på Gotland.

Kram från Storpellenäset.

PS Modemet hänger i hörnfönstret.

2011-07-09 @ 16:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0