5 juli

Dagen startade som vanligt med molnig himmel. Det var ganska varmt och efter ett tag kunde man se att molntäcket blev tunnare och tunnare. Tillslut tittade solen fram också. Jag red utan jacka men tog en regnjacka runt midjan för säkerhets skull.

Jag red 5B med sex personer, varav två var de danska tanterna jag ridit med igår. Vi kom iväg ganska sent, men eftersom man har så enormt mycket tid på 5B-turen så var det bara bra. Vi red ganska långt ut på öarna, eller fågelreservatet som jag kallar det (det stora området man ser nedanför utkiksplatsen vid Nidrin). När vi stannade var det så varmt att jag höll på att storkna. Solen gassade och det var ingen vind, vattenytan på Ölvusa-floden låg spegelblank. Jag tog av mig till t-shirt och det var säkert 25 grader varmt. Helt otroligt.

Jag fortsatte rida i t-shirt ett tag till. Hästen jag red heter Gullbrá, och hon töltade verkligen hur fint som helst. Hon kunde bli lite stissig och se spöken, men annars var hon helt bra. Vi kom hem i perfekt tid; tjugo i fyra. När jag sagt hejdå till de danska tanterna hjälpte jag till att olja de sadlar som var kvar till Best of Eldhestar-turen (jag höll på att dö av värmeslag i solen!), mocka boxarna och ge hästarna som skulle stå inne hö. Eftersom jag bara hade t-shirt fick jag förstås lite allergiutslag på armarna av höet (det hade jag inte väntat mig, jag trodde bara det skulle påverka ögonen och andningen).

Sedan verkade allt vara klart så jag tog med mig de smutsiga vattenflaskorna från dagsturerna och gick in för att äta middag. Efter middagen träffade jag Jennifer som sa; "Vad gör du inne?" Precis efter att jag hade gått hade tydligen Lena velat ha hjälp med att städa bussen, men det hade jag missat helt. Så jag fick lite dåligt samvete när jag insåg att alla andra fick stanna ute en timme längre än mig, men samtidigt kändes det ganska skönt att få komma in och äta.

Ikväll ska jag nog bara sticka. Kanske titta lite på Twin Peaks ("Är hon inte klar snart med den serien?" tänker ni säkert. Men nej, jag har sparat på avsnitten så att den ska ta slut om så lång tid som möjligt. Men nu har jag nog banne mig bara fyra avsnitt kvar tror jag.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0