4 juli

Dagens väder: Regnskurar, relativt varmt.

Jag red till Gränsdalur med två danska tanter. Jättetrevliga. Vi hade tur med regnet för det regnade först på hemvägen. Jag hade ingen jacka under regnjackan idag igen, och det var bara när vi stod stilla och skulle äta lunch som jag frös lite.

Tillbaka i stallet oljades det sadlar för fulla muggar, så då hjälpte jag till med det. Det regnade som tusan ute så det var skönt att få vara inne en stund.

På kvällen var det en tant här med en massa Islandströjor. Då passade jag på att beställa en egen tröja (en till tröja), men dragkedja, lite längre och med luva. Den blir mörkgrå. Hon mätte mig också, så förhoppningsvis sitter den superfint. Jag ser verkligen fram emot att få den (det komemr förstås ta ett tag, hon sa början av augusti). Men den är ganska dyr, 18 000 isländska kronor (det är ungefär tusen svenska). Men det är det nog värt.

I natt sov jag med revaxör (medlet som löser upp vaxproppar) i örat. Jag sov ganska dåligt, eftersom jag vaknade varje gång jag vände på mig. Jag var ju tvungen att ligga åt ett håll, annars skulle det ju rinna ut (även om jag hade stoppat papper i örat). Klockan fem vaknade jag och tänkte att nu jävlar, så gick jag upp och sköljde ur gegget och gick och la mig igen. Och det har faktiskt blivit bättre. Jag tänkte att jag ska göra samma procedur igen i natt, så att det bli helt rent.

På onsdag är jag ledig och då är det äntligen dags för surfing! Renee, som också är ledig, ska följa med och det kommer att bli asbra! Jag hoppas bara att det blir fint väder.

Kommentarer
Postat av: pappa

Hej My, vad roligt att läsa att allt rullar på och attman kan vara en kitchen bitch också. Njuter just av fint väder och läser en bra bok på altanen. Krysta på och kurera ditt öra! KrAaammm.

2011-07-05 @ 19:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0