3 juli

Det var ganska varmt idag, precis som igår. Dock regnigt. Men jag gick hela daen utan jacka unden regnjackan utan att frysa, och det har jag aldrig förut kunnat göra. Det var roligt, för Christina (hon heter tydligen inte Kristine, utan med ch och a) som kommit från 25 plus i Danmark tyckte att det var jättekallt.

Idag skulle jag ha ridit Nidrin, men de personer jag skulle ha med mig kom aldrig. Så jag fick vara kvar i stallet med Ida och hjälpa henne. Sedan plötsligt ringde Lina och frågade om det fanns möjlighet för en timtur, och det fanns det ju. Så jag fick rida lite innan lunch ändå. Det var två ganska vana ryttare, så jag fick ta många små extrarundor för att det verkligen skulle bli en timme. Men det var trevligt och jag fick rida på Grána.

Efter lunch blev det Siggi med Elon (praktikanden vi hade i april-maj som nu kommit tillbaka för att jobba och lära sig sko), Christina och 17 turister. Jag red på Klaki, och han var verkligen inte alls bra. Förjävlig faktiskt. Han bet sig liksom fast i bettet och bara höll emot allt vad han kunde medan han sprang på i hejdundrande fart för att komma först. Så jag bytte med Elon så jag red som förstaguide, och då gick det bättre. 

När vi kommit tillbaka blev det lite kaos i stallet. En häst sprang ner till fältet med sadeln fortfarande på, våra flockhästar släpptes också ner, och det var några hästar som kom tillbaka och var överallt helt plötsligt eftersom fältet de skulle in på var stängt. Och så vidare. Men tillslut var allt i sin ordning och vi kunde gå in.

Inne på rummet satt Þóra och lyssnade på musiken till Svansjön. Jag blev helt nostaligsk nästan, och kunde nästan se baletten framför mig. Och filmen Black Swan förstås. Vad fint det skulle vara att gå på balettföreställning igen.

Mina handleder har börjat göra ont igen. Jag har fått låna ett slags stöd av Jennifer som jag har på mig på kvällarna, så jag hoppas det ska bli bättre. Mitt vänsteröra är inte heller bra ännu. Jag tror ju, som jag säkert sa förut, att det är svullet och att det är därför jag inte hör så mycket med det. Men det är svårt att veta.

Kommentarer
Postat av: Mamma

En till mammakommentar: Jag tycker du ska gå till någon vårdcentral med ditt öra. Du behöver nog någon slags medicin.

2011-07-04 @ 12:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0