2 juli

Idag red jag Reykjadalur med Kristine, den nya tjejen. Det gick helt bra och vi hade bra med tid. Hon hade dock lite svårt med att komma ihåg vägen (hon red samma igår med), så jag förklarade för henne att för att komma ihåg vägen måste man sätta ut check points för sig själv, både tidmässigt och för att komma ihåg vägen. På vägen dit fick jag rida min bästa Ingólfur. Han är verkligen en bra häst tycker jag. Stor, trygg och pålitlig. Jag sa det till Lena D, och då sa hon att hon gilalr inte alls honom, att han är alldeles för mycket häst för henne.

När vi stod med hästarna började det regna, och jag hade ingen regnjacka på mig. Så jag satte mig under halsen på Askur och Neisti som stod och halvsov tätt intill varandra. Där hade jag det varmt och skönt och blev nästan inte alls blöt. När vi red tillbaka var det mer som att regnet hängde i luften, så jag blev lite blöt men inte alls kall. Och det var verkligen skönt.

Kjölurfilmen har blivit en sensation. Sussa såg den just och kom ner och var jättenöjd. Hon sa att den borde jag maila till Hrodmar så att vi kan lägga upp den på Eldhestars facebooksida eller liknande. Jag är verkligen skitnöjd, haha. Så det ska jag nog göra. Nu kom precis Rebecca ner och berätta hur bra hon tyckte den var. Så himla kul. "Vad duktig du är!" sa hon.

Amanda berättade att hon ska åka iväg på långtur igen som kitchen bitch på onsdag. Tredje gången blir det för henne, men det här gången är det Guldturen. Jag vill också åka iväg på långtur igen!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Har du sagt till nån som bestämmer att du vill åka iväg på långtur som sån där kökshäxa?

2011-07-04 @ 12:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0