17 juli

Jag vaknade som vanligt klockan sju när det började bli liv och rörelse i rummet av alla andra som skulle gå upp. Eftersom jag inte kunde somna om låg jag i sängen och stickade tills Amanda vaknade. Då gick vi upp och åt frukost och planerade dagens aktiviteter. Massagetiden var vid klockan ett, och fram till dess hade jag bara tänkt att packa.

Vid tolv började vi promenera in till Hveragerdi. På Health Centret finns också en fin pool, och det ingick bad för oss i priset. Jag hade förstås glömt min bikini (jag hade packat ner den i resväskan istället för ryggsäcken), men jag fick låna en baddräkt i receptionen. Det var faktiskt en väldigt bra baddräkt. Det var jättesoligt och varmt så vi låg en stund på solstolarna de hade vid poolkanten. Det kändes nästan som att vi var utomlands.

Jag hade en timmes massage (Amanda hade en halvtimme) och det var otroligt skönt. Det gjorde ont ibland också, men det var väl för att jag blivit så stel. Speciellt på höger skuldra höll hon på och tryckte och knådade ganska länge, sa åt mig när jag skulle andas ut och in. Det gjorde ont, men det var säkert bra för mig. På beskrivningen stod det "helkroppsmassage", och det kan man verkligen säga att det var. Efter halva tiden fick jag vända mig på rygg, och hon masserade till och med händerna, fötterna och ansiktet.

Vi gick vidare till banken för att ta ut pengar till tanten som stickar våra tröjor, och sedan till Bonus för att handla. Vi köpte lite chips, skyr och en smörgås som vi tog med oss upp på berget för att äta som picnic. På vägen mötte vi Reykjadalur-turen som var påväg tillbaka. Där uppe på kullen satt vi sedan och pratade om saker vi mindes från när vi precis kom hit järfört med hur det är nu. Så pratade vi om San Diego också. Det är vårt nästa mål.

I morgon står jag som ledig på schemat. Det känns ganska skönt, för då hinner jag i lugnt och ro packa ner allt och hinna tävtta ridkläderna så jag har rena kläder när jag kommer tillbaka. Annars hade jag antagligen ridit Siggin så jag i alla fall hunnit springa in och duscha och tvätta håret.



Så här fin är utsikten från Uppin. Här uppe satt vi och åt vår picnic.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0