14 juli

I morse vaknade jag klockan halv fem och låg i princip vaken ända till klockan ringde vid halv sju. Inte jättebra med tanke på att jag kom i säng så sent igår efter bion. Men men. Jag, Þóra och Sofia skulle hämta flocken på Downdown, så vi var ute i stallet lite innan sju för att rida iväg. Jag fick Ormur, och idag var han helt okej (förutom att han bara travar). Jag och Þóra raceade lite på skämt, och jag vann!

Jag red Elf tour med två personer, en mamma och hennes lilla dotter. De var från Österrike och var glada och nöjda med allt. Efter lunch red jag inget, utan jag hjälpte till lite med nya hästar som kom. Sedan rensade vi ogräs, sådanan riktigt höga med broccoliliknande blommor. Jag och Julia var jättebra team! Jag stod med grepen och grävde mig in under roten medan hon drog allt vad hon orkade.

Sedan red jag en av de nya hästarna som kom häromdagen. Han skrek som en galning hela ridturen, eftersom hans bästa kompis var kvar i paddocken och sprang omkring och skrek han också. Men han töltade verkligen jättefint. När jag var klar med min skrikhals började Renee rida den andra, och då var det ombytta roller. Min häst var hel galen i pddocken, och den som Renee red bara skrek hela tiden. Sedan var det bara att vänta på att Daniel som skulle sko klart en häst, så vi kunde göra klart för kvällen; mocka, fixa med hö och mata fölet.

Min regnjacka har varit försvunnen nu i ett par dagar. Och det har verkligen stressat mig. Det är min bästaste jacka jag någonsin haft, så jag hoppades för allt i världen att den fanns någonstans. Nico sa att den kunde ligga i blå bilen, och mycket riktigt där var den. Nu känns allt mycket bättre igen. Jag ska aldrig mer förlägga min jacka.

Jag fick ett paket idag också! Det var från pappa och innehöll en massa tidningar och ett litet brev. Igår fick jag ett brev från mormor i Öjarn med en massa Dunderklumpenvykort i. Jag blir fortfarande så himla glad för all post jag får. Häromdagen fick jag ett fint brev från HuvaN också som hon skrivit på sådant gammalt brevpapper man hade i lågstadiet, som till och med hade hästar på sig.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej My, ville bara säga att jag inte har glömt bort dig - men jag har varit borta från datorn. Puss och kram, Anna

2011-07-15 @ 21:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0