11 juli

Idag red jag Uppin med Nora (en av de nya tjejerna). Och jag red i linne! Det var sol och fint, men ändå lite vind. Jag red Þórri, en häst som jag verkligen inte gillar. Han är bara seg och långsam och verkligen jättetråkig. Men det gick bra. Vi hade med oss en liten svensk tjej, sju år, på Tyson, och i slutet frågade hon om hon fick rida med mig hem (hon hade varit handhäst lite från och till med Nora). Hon var verkligen jättesöt.

På eftermiddagen red jag Siggin med Nora igen. Då fick jag rida på Sprengja, inte den lilla röda utan stora bruna, hon som var Lena Ds träningshäst förut. Verkligen hur trevlig häst som helst. Det var en kille som tappade in plånbok på vägen (tjejen bakom honom märkte det), så jag fick rida tillbaka en ganska bra bit innan jag hittade den. Det tyckte jag var bra gjort av mig! Och av tjejen som märkte det!

Nu på kvällen skulle de flesta åka in till Hveragerdi och äta pizza, men det kände jag inte alls för. Pizza är en sådan maträtt som man verkligen måste vara sugen på tycker jag. Så Amanda (hon är äntligen tillbaka från Gulden!), jag och några till åt middag här.

Vid åtta tog jag och Amanda en promenad. Vi gick den vanliga slingan upp för backen och ner i slutet av Uppin, sedan runt en bit runt hotellet. Det är en jättebra runda som tar lagom lång tid. Sedan satt vi nere på rummet och åt popcorn. Jag älskar verkligen popcorn. Hela två påsar gick åt.

Om en vecka får jag åka på hemvisit och Berlinvisit. Det känns skönt! Men också konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0