10 juli

I morse hämtade jag flocken tillsammans med Lena D. Jag red på Dagur och han gjorde ett jättebra jobb. Vi hade tre hästarn borta på "ön" (en del av fältet som är omringat av diken oh man kan bara komma dit på två ställen), och det tog en evig tid att få över hästarna. De bara sprang omkring helt förvirrade och förstod inte vilken väg de kommit dit. Det var ganska komiskt faktiskt.

Jag fick ingen tur på förmiddagen, men sedan kom Hrodmar till mig och frågade mig om jag kunde vara inni i stället. Gudlaug, som egentligen skulle vara det, var tydligen sjuk. Så då gick jag in, bytte om, och satte igång med det vanliga stökandet med lakan och städning i gästhuset och nestisarna på eftermiddagen.

Vid halv fem sa Lina (hon sitter i receptionen på helgen) att jag skulle få köra och lämna fyra personer inne i Reykjavik. Jag blev ganska glad, även om det betydde att jag skulle få sluta senare. Jag gillar att köra bil. Dessutom fick jag den stora blå bilen. Jag ska lägga upp en bild någon gång så får ni se den. Personerna jag körde var de två norska småtjejerna jag red med igår och deras föräldrar, jättetrevliga.

Tanken var att jag, Lena D och Maria skulle ta en promenad under kvällen, kanske tim-turen eller något sådant. Men när vi kom upp i receptionen stressade Uli och Jennifer runt för att vi var sena med två pic ups, så jag åkte iväg in till Hveragerdi och hämtade två personer, och sedan vidare till Sefoss för att hämta en tredje. Till Selfoss följde även Renee, Maria och Elon med. Det var nog bra, för det tog ett tag att hitta dit.

Kvinnan vi skulle hämta hade varit på Landmannalaugur, en av långturerna, och brutit sin axel. Det här hända alltså första eller andra dagen på turen. Hon var ganska gammal, och helt borta när hon tillslut kom ut i lobbyn, sittandes i en rullstol med armen hängande i ett stort bandage. Hon började skaka så fort vi kom ut, så jag la jackan runt henne, och Elon körde hem så mjukt han kunde. Läkaren sa att hon måste ta första bästa flyg till Sverige i morgon, för hon kommer antagligen behöva ganska mycket operationer. Stackars lilla tant. Hon kommer ha så ont i morgon när hon vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0