8 augusti

Dagens väder: soligt som tusan, kylig vind men varmt i solen.

Idag var alltså första dagen på Best of-turen. Första etappen består av en ritt över den långa stranden i Þórlakshöfn (samma som vi surfar vid) och sedan över deltat nere med Nidrin. Vi kallar den "Beachen". Jag hade verkligen sett fram emot att rida den, speciellt med tanke på det fina vädret.

Men jag fick inte rida med. Eftersom det var fullbokat behövdes varenda guide vi hade, och eftersom varken Uli eller jag kan beachen så behövde någon annan följa med och visa vägen. Så Lea fick rida med istället för mig och jag fick rida 5B. Jag var så himla arg och ledsen på morgonen och pratade lite med Amanda. Det kändes liksom onödigt att jag då bara skulle rida i två dagar med gruppen.

Min tur gick helt bra, förutom att jag bara satt på passiga hästar. Första hade jag Neisti, och han är direkt obekväm att sitta på. Hanns pass är verkligen hård. Sedan red jag Kamilla, och hon kan tölta jättefint, men idag hade hon bara ingen lust. Så det var pass för hela slanten ända hem till gården.

Jag fick åka en tut till Selfoss vid femtiden. Jag skulle åka till veterinären och köpa ett first aid-kit och sedan till hästbutiken och köpa en skohammare. Uli ritade mig en karta på ett papper och skrev upp allt jag skulle köpa. Och det var inga problem alls. Det var skönt också att få köra något annat än att sitta och olja sadlar i en timme (idag oljade vi för Snæfellsnes som ger sig av i morgon).

Sedan åt jag förstås middag med gruppen och det var trevligt. Jag och Uli plockade ihop de sista tyglarna, nosbanden och tränsen vi ska ha till i morgon och jag tog in sadelväskorna så jag snabbt kan packa dem i morgonbitti. Då ska vi lämna stallet kvart över åtta och bli körda en liten bit, upp till området runt vulkanen Hengill. Det känns bättre nu jämfört med i morse, speciellt att jag ska få se lite nytt och ta lite bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0