7 augusti

6 augusti
Efter att ha ätit min rågmacka packade jag ner det nödvändiga i min kånken. Dagen göra var nämligen surfing igen! Både jag och Renee har varit jättetaggade, så vi såg verkligen fram emot det. Dessutom visade sig himlen och solen kom fram. Innan surfkillen kom och hämtade oss hann jag till och med gå en promenad med Amanda, Marias nya runda runt det lilla hyreshusområdet.

Det var två andra med oss och surfade och i början var det ganska dåligt med vågor. Molnen blåste iväg och solen kom fram och det var inte en vind. Havet var så otroligt vackert att jag bara kunde legat och kuppat och tittat på vågorna (våtdräkten gör nämligen att man flyter!)

Efter ett tag blev vågorna betydligt bättre och mycket jämnare. Jag var som vanligt asbra (kanske inte riktigt, haha. Men det kändes bra). Renee var också jätteduktig, hon kom upp knä flera gånger och lyckades till och med sätta fram främre foten. Surfkillen berömde mig och sa: "You're really good on the board. You can stand almost every time!" Då kände jag mig ännu bättre. Han visade också lite trix för hur jag bättre skulle kunna svänga och följa vågen. Det var svårt! Vi åt våra lunchpåsar (det är så fantastiskt gott när man är utmattad och blöt) och surfade lite till i det solglänsande vågorna. Totalt var vi nog i i fyra timmar.

Vi hämtade upp Amanda eftersom hon ville följa med till poolen. Den här gången åkte vi till Hälscentrets pool eftersom den vanliga var stängd. Hälsopoolen är så mycket trevligare och fräschare. Dessutom har de sådana minibassänger som man ska gå igenom tre gånger, en är 10-12 grader och den andra är 38-40 grader, för att stimulera blodflödet.

Vi kom tillbaka först vid sju på kvällen och då satte vi direkt igång med att göra oss i ordning inför kvällen. Vi skulle nämligen in till Reykjavik och partaja. Det var nämligen Pride-parad under dagen inne i staden, så då ville vi ju inte missa festligheterna på kvällen. De av oss som inte var lediga åkte tillbaka till hotellet och vi kom dit vid fyra på morgonen.



7 augusti
Jag var såklart dödstrött när jag vaknade. Som tur var var jag inni så jag fick sova lite längre. Men precis när jag kom upp kom Amanda springande och sa att jag skulle behöva rida på förmiddagen ändå eftersom det var så mycket. Jag fick rida 3B med fem personer. Det var blå himmel, sol och varmt. Jag red i bara linne hela vägen.

Efter lunch var det lite oklart om jag skulle gå ut och rida eller stanna inne och städa gästhuset, med det slutade med det sistnämnda. Det var skönt att få vara inne, eftersom jag redan kände att jag brännt mig i ansiktet. Så jag lyssnade på musik och jobbade på i min egen takt. Det är alltid jätteskönt. När jag var klar gick jag och Maria ut och la oss i solen och åt godis. Jag åt av godiset jag fått av Oscar när jag var hemma; bara en massa bubblizz.

Innan lunch kom Hrodmar till mig och sa att jag skulle få rida med Uli på Best of Eldhestar-turen som börjar i morgon. Då bor man på hotellet och rider de bästa bitarna av olika turer. Den sista dagen kommer jag dock inte vara med, eftersom jag ska vara med Anna och Ida då. Men det känns jättebra! Vi har elva personer med oss, så det är en ganska lite grupp vilket är jätteskönt. Vi åt middag med dem nu och gick igenom allting och de är synnerligen speciella, allihopa. Men det ska bli kul att se lite nytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0