4 augusti

Nu ska jag försöka sammanfatta dagarna så bra och kort jag kan så jag kan komma till den stora goda nyheten!

4 augusti
Jag red 5B med åtta andra personer. Bland annat fyra personer (tre tanter och en liten kille) från Florida som var supertrevliga. Vädret var helt okej, jag kunde rida utan jacka nästan hela dagen.

Jag hade kvällen också tillsammans med Toni och Gudlaug. Marianne var ledig och jag stod först på listan, vilket innebär att jag måste stänga allt och ha night guard telefonen. Kvällen gick jättebra, det var totalt bara cirkus 30 personer som åt. Jag är jätteglad över att jag fick den dagen och inte dagen efter, för då skulle det tydligen komma runt 70 personer.

De amerikanska tanterna pratade jag jättemycket med under kvällen. De är verkligen så roliga. Lillkillen undrade om han fick gå in i köket och ta en bild på sitt lunnfågels-gosedjur (den hade tydligen varit på alla möliga ställen, så nu ville den in i köket också). Tanterna drack något glas vin och provade sedan varsin shot Brännivin. Sedan blev det en till, och ytterligare en till. De höll verkligen på och fjantade sig, och jag bara skrattade och skrattade. Jag hade verkligen så himla roligt.

5 augusti
Idag blev det Uppin med sju personer. Egentligen skulle jag ridit den själv, men eftersom jag hade tre små franska barn med mig fick Þóra följa med också som hjälp. Allt gick superbra och vi hade gott om tid på oss.

På eftermiddagen skulle jag egentligen inte haft någon tur, men hälften av de som skulle på Siggin var försenade så vi skickade iväg den gruppen som redan var här. Då fick jag alltså rida med Steffi på den senare Siggi-gruppen. Det hade dessutom tillkommit två personer som bara åkt förbi och stannat och frågat om det fanns plats. Jag hade ingen regnjacka på mig, och regnet kom precis när vi var hemma. Tur! Då vräkte regnet verkligen ner dessutom.

Men! Nu till nyheten! Anna och Ida (Michélsen) ska komma och hälsa på mig nästa vecka! De bestämde sig igår, och kommer att stanna i fyra nätter. Jag har redan gjort en plan för vad som händer och vad vi ska göra. Jag ser verkligen sjukt mycket fram emot det! Det är det enda jag kan tänka på just nu faktiskt.


Kommentarer
Postat av: pappa

Du ska rida häcken av Anna-Panna och Ida-Pida! Här regnar det och vi har badat balja, kraaammm!

2011-08-05 @ 22:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0