20 augusti

Igår kväll var det en sen check in som kom först vid klockan två på natten. Jag halvsov fram tills dess i soffan i receptionen. Inte jättsmart, eftersom när jag skulle gå och lägga mig sedan kunde jag inte somna. Jag sov ganska dåligt och vaknade med alla andra (det var meningen att jag skulle få lite sovmorgon eftersom det blev så sent). Men jag låg kvar till kvart i åtta.

Min sista tur blev 3A med tre personer. Soligt och relativt varmt. Jag fick rida Floki, den trevliga skäcken jag red häromdagen. Turisterna var glada och trevliga. En tjej var jättenervös i början med det gick bättre. Hon satt på Faxi och när vi kom tillbara till stallet uttryckte hon sin kärlek till honom. Han är en fantastisk häst.

Under eftemiddagen packade jag det sista, tvättade mina hästkläder och tömde alla lådor. Min väska är om möjligt fullare än när jag kom hit, och då har jag ändå varit hemma emellan och dumpat av grejer. Jag förstår inte hur det här gått till. Den vägen dessutom hur mycket som helst.

Vid fyra gick jag ut i stallet, tog lite kort på fölen och sa hejdå till alla. Det var sorgligt. Nora var ledig så jag hängde lite med henne innan jag skulle gå på bussen. Det var en så himla konstig känsla. Att jag plöstligt skulle lämna stället som jag levt på nu länge. Det kändes verkligen inte som att jag skulle åka därifrån, trots att jag var så glad över att äntligen få åka hem. Vi kramades en sista gång allihopa och Hrodmar gav mig en stor kram och sa "Tack för det, My. Du har gjort det är riktigt riktigt bra.".

Inne i Reykjavik var större delen av vägarna i själva centrum stängda (det är någon slags kulturä-kväll här och det har varit maraton under dagen), så jag fick gå en bit från stället jag blev avsläppt på. Det tog inte alls lång tid att hitta mitt gulliga lilla guesthouse. Det ligger verkligen mitt i smeten, jättetrevligt. Jag har fått ett litet litet rum i källarplanet. Det känns superbra. Det är småkonserter lite var stans i staden (ett par hade konsert på sin balkong! De var så fina att jag var tvungen att köpa deras cd.) och människor överallt. Lite senare ska jag träffa Renee som också åker hem i morgon, så ska vi gå runt och ha trevligt.

Sista natten på Island!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0