17 augusti

Det är fortfarande helt okej väder, ännu inget regn. Men trots att det var soligt vad det ändå kyligt. Jennifer sa att nu är det ju höst, det är höstvindarna som kommer. Det stämmer nog säkert, många av hästarna har redan börjat få vinterpäls.

Jag skulle vara inni idag, men det blev inte mycket av det. På förmiddagen red jag Elf tour med fem personer. Det var en svensk familj och en tjej från Tyskland. Jag berättade förstås mina älvhitstorier om Eva och Adam och de 13 barnen.

På eftermiddagen var det meningen att jag skulle vara inne och göra de vanliga inni-syssorna. Men klockan halv tre var jag tvungen att gå ut igen och rida med på timturen som skulle komma klockan tre. Jenny från receptionen fick till och emd gå ut och rida med oss, eftersom vi inte hade några guider hemma. Renee som precis kom hem från dagsturen fick också rida med. Jag red på gamla Lysingur. Han är som en enda stor teddybjörn. Vi var tillbaka vid tjugo över fyra och då gick jag och städade klart i gästhuset. Netiesarna fick Svetlana göra eftersom jag inte hade någon tid till det.

Innan middagen bestämde jag mig för att gå ut och springa en sväng. Det är antaligen den sista gånger jag springer här, jag kommer nog inte ha tid till det senare. Jag sprang inte den vanliga långa vägen (Uppin, 6km), utan jag sprang genom skogen och hittade en liten stig som tydligen kallas "hälsostigen" eller liknande. På vägen fanns det små skyltar med övningar man skulle göra; bland annat på ett ställe var det små pallar man man skulle kliva upp och ner från 10 gånger för att träna låren. En jättebra runda! Det är synd att jag inte hittat den tidigare.

Jennifer har planerat en mustasch-fest (alla måste ha mustasch på sig) för kvällen i gamla stallet. Alla planer är väl inte helt klara, så vi får se hur det blir. Tills dess ska jag knapra på de torkade äpplen jag hittade i en av mina påsar. Nomnom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0