14 augusti

Jag har varit inni idag, och det första som hände på morgonen var de i stallet upptäckte att Toni hade gjort 23 nesties för lite igår. Så vi satte igång att göra mackor för fulla muggar och var klara på en halvtimme. Supersnabbt.

Sedan fortsatte det vanliga inni-arbetet: städa stalltoaletterna (jag gjorde en fin toa-skylt för de nya toeletterna som är lite gämta bakom ett hörn), städa gästhuset (det var inte alls mycket som behövde göras där), göra nesties till morgondagens turer (närmare 60 stycken!), och hjälpa till i köket. Inte mycket att berätta om egentligen.

Det var extremt blåsigt och kallt ute, så jag var glad att jag fick vara inne. Jag hoppas blåsten lägger sig till i morgon. Egentligen ville jag gå ut och springa innan middagen, men jag var rädd att blåsa bort, så jag tog bara en liten promenad.

Nu börjar Torvastadir-människorna (de som bor borta i andra huset) flytta tillbaka hit. Huset ska vara tomt på tisdag, så då blir det fullt hus här nere i källaren. De som inte får plats får bo i småstugorna bredvid gästhuset. Det blir trevligt.

Jag fortsätter räkna dagarna tills jag får åka hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0