4 april

Idag har det förvånansvärt nog också varit sol hela dagen! När vi gick ut till stallet var marken dock frusen eftersom det varit en klar natt. Vattenpölarna hade förstås också fått ett fint islager på sig som jag naturligtvis inte kunde låta bli att hoppa runt på. Jag älskar det där härliga ljudet när den tunna isen går sönder!

På förmiddagen gick jag och Amanda Siggin med sju personer. En av dem var en japansk tjej som knappt förstod någon engelska alls. Jag bestämde mig ganska snabbt för att vi skulle ta henne som handhäst istället, eftersom det inte ens gick att förklara för henne hur hon skulle göra. Ganska komiskt egentligen.

Idag var dagen då vi skulle städa ur alla boxar och lägga i nytt spån och halm. Varje morgon när vi mockar tar vi nämligen bra bort bajset och bryr oss inte om den blöta halmen utan vi lägger alltid på ett fräscht lager ovanpå när det är mockat. Vi började i alla fall med att ta bort alla väggarna mellan boxarna, och de vägde sjukt mycket! Eftersom Freyr fortfarande är halt kunde han inte lyfta så mycket för att inte anstränga benet, så jag, Amanda och Elon började lyfta ut dem. När vi lyft ut två stycken kom Geert och körde ut mig och Amanda ur stallet (det gick otroligt långsamt, varken jag eller Amanda är tillräckligt starka eller långa för att lyfta upp hela väggen). Så vi fick sopa och titta på medan det kom några gubbar med en traktor och en bobcat som skulle skyffla ut all halm ur boxarna.

Efter lunch gick jag tim-turen med Julia. Det var ett gäng på 15 tjejer från en flickskola i England, och det var speciellt kan jag säga. De tyckte hästarna var såå gulliga och det märktes att de inte umgås mycket med killar. Haha. Väldigt girly, med andra ord.

När vi kom tillbaka frågade Carro om jag ville rida lite mer, och visst kan jag det sa jag. Vi hade nämligen fått in en ny häst från fältet som behövde röra på sig lite. Det var ett ganska litet sto, med ett jäkla humör. Men hon var trevlig att rida. Först red jag fem-tio minuter i paddocken och sedan tog jag rundan runt hotellet. Det är alltid trevligt att vara ute utan en massa turister som man måste ha koll på och ta hand om.

Innan middagen åkte jag, Freyr, Elon och Lena och handlade lite inne i Hveragerdi. Anledningen att åka dit var egentligen att hämta den grå bilen som varit på service, men Elon behövde handla lite så då kunde lika gärna vi andra göra det också. Jag köpte lite frukt, russin, bounty och apelsinjuice till frukosten. Dessutom hittade jag rakhyvlarna jag letat som en galning efter sist jag var där. Jag glömde tyvärr handlingslappen (mitt minne är bra men kort!) , så det var en del grejer jag glömde.

Ikväll ska jag titta lite på Twin Peaks och läsa min bok. I morgon har jag dessutom ledigt, och jag har inte riktigt bestämt vad jag ska ägna dagen åt. Först tänkte jag Blue Lagoon, men jag får se om det blir så. Annars kan jag ju alltid ta bussen in till Reykjavik om jag känner för det. Eller så kanske jag bara slappar i min onepiece hela dagen.



Eftersom jag inte har någon bild på mig på häst än får ni en på trötta mig i onepiecen istället.

Kommentarer
Postat av: Frida

Man blir alltid bortskyfflad av starka gubbar när man försöker lyfta grejer! :P

2011-04-04 @ 23:07:35
Postat av: Millan

Heh.. tömma boxar. Inte no1 fräschaste man varit med om. :p

2011-04-05 @ 00:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0