3 april

Återigen en sen kväll igår. Men fint väder har det varit båda dagarna faktiskt, med mycket sol! Eftersom jag hela tiden glömmer solkrämen på rummet så letade jag lite i stallet och hittade en med faktor 30 (lagom för mig) som jag har använt. Det är sådan sommarlukt i solkräm tycker jag!

2 april
På förmiddagen gick jag 3a-turen (även kallad Uppi) med tre personer själv. Det var den turen jag lärde mig dagen innan med Uli och Lena. Det gick hur bra som helst och vi kom faktiskt nästan en timme för tidigt tillbaka till stallet. Då tog jag tim-turen också.

(Nu kommer inser jag att det nog blir en ganska kort beskrivning av gårdagen, dels på grund av att jag inte riktigt orkar skriva, men dels också att jag inte minns allt. Höhö.)

Efter lunch red jag Siggi-rundan med Amanda. Hon fick rida först nu (det här var hennes andra gång), precis som jag gjorde med Geert, så att hon skulle lära sig vägen ordentligt. Det gick bra, bortsett från att jag red Bläsar (osäker på namnet) som alltid håller sitt huvud så högt så det är ganska kämpigt att få henne i tölt.

Det känns som att jag har lite hjärnsläpp i skrivandet nu, så låt mig bara sammanfatta kvällens arbete såhär:
42 personer plus 14 i konferensrummet. Det var mycket spring fram och tillbaka mellan matsalen, köket och konferensrummet. Mycket folk och mycket disk. Mer spring. Trötta ögon. Servera lite efterrätt, lite vin. En vodka med pepsi och en öl. Snön la sig under natten.

3 april
Förmiddagen gick till den vanliga turen, den här gången med Lena i täten för att hon skulle lära sig vägen. Snön smälte och solen tittade fram och stannade hela dagen. Solkräm faktor 30.

På eftermiddagen red jag, Lena och Amanda med Uli på 3b-turen, även kallad Nedri. Den var lite mer komplicerad att komma ihåg, eftersom det finns en vinterväg och en sommarväg. Men det ska nog gå bra. Det här var nog den första turen jag inte tagit regnbyxor på mig, för jag känder att idag finns det ingen risk för regn. Bara sol sol sol.

Hästarna vi red var Löykur, Springja (?) och Skinfaxi. Det är kul när man byter häst mitt i turen, för att alla är ju så olika med hur man ska få dem i tölt. Den jag gillade bäst var nog Skinfaxi. Det tog ett tag innan jag fick till tölten, men när jag förstod hur jag skulle göra med honom gick det jättebra.

Nu är det grillning på gång och alla är här och ska äta tillsammans (dock inte personalen på kontoret eftersom de inte är här på helgen). Det ska bli jättetrevligt, men jag hoppas att det inte blir så sent. Vi har i alla fall fortfarande sol, så jag tror till och med att vi ska äta ute på verandan. Det är ganska kyligt så jag får klä på mig ordentligt.

Förhoppningsvis blir det kanske lite mer skrivet i morgon, lite mer ingående. Nu känner jag inte riktigt att texten kommer, så det är ingen idé at försöka. Hoppas att ni har lika fint väder som jag hemma i Sverige!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle man inte kunna få en bild på My till häst?

2011-04-03 @ 20:42:18
Postat av: Anna

Nu har det här blivit min lilla kvällsrutin - borsta tänderna, natta Ida och sen läsa lite hur du har det. Godnatt!

2011-04-03 @ 22:46:31
Postat av: Pappa

Hej hej My, nu lyser solen i Dalarna och jag kan läsa att du har det fullt upp ! Krysta på ! Jag har skickat ett brev idag till dig som du kanske får på fredag? Många kramarrrrr

2011-04-04 @ 17:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0