28 april

Idag har det varit horribelt väder. Det har blåst som fan, och regnar en hel del. För mig blev det Siggi upphöjt i två, först med Skinfaxi och sedan med Balvin. När jag fick Skinfaxi insåg jag inte att det var han, för hans päls har blivit så mycket mörkare. Vissa ändra ju lite färgen när de får sin sommarpäls. Det är otroligt frustrerande, eftersom jag känner igen många av hästarna på just färgen, eller i alla fall ser skillnad på dem.

Personerna på Siggi nummer ett var två svenska tjejer som var jättetrevliga. På nummer två var det ett engelskt par som red. Det var egentligen inte meningen att jag skulle rida den andra Siggin (det var den enda vi hade på eftermiddagen), utan den skulle Guðlaug ta (hon skulle komma efter lunch).

Guðlaug har jag glömt att berätta om. Hon kom för någon dag sedan bara och ska stanna över sommaren. Hon var här även förra sommaren och jobbade. När hon kom tyckte jag inte om henne. Eller hon verkade trevlig och rolig, men hon tog ingen som helst notis om dem hon inte kände (bland annat mig), och det gör mig galen. Man kan ju i alla fall hälsa och säga hej. Nu har vi pratat lite och så, och hon verkar jättetrevlig. Hon är säkert en sådan man verkligen måste lära känna.

Men tillbaka till Siggi nummer två. Det blåste som sagt som fan, och det var svårt att prata med de andra eftersom orden bara blåste iväg. Inte blev det bättre av att det gick jättedåligt med Balvin, och jag blev bara på sämre och sämre humör. Tillslut kändes det som att jag satt och kokade för att jag var så arg på allt; vädret, hästen som inte ville lyssna, tjejen som hela tiden sackade efter, killen som aldrig kunde hålla sig bakom mig... Men jag höll skenet upp utåt. När vi kom tillbaka till stallet kändes det genast bättre, och jag kände mig lite bättre till mods.

Sedan red jag Móldi en stund i paddocken och ner och stängde fältet. Det gick inte heller jättebra, eftersom inte han heller ville lyssna på mig idag. Blöt och kall var jag också.

Men nu är det över. Jag sitter varm och go i mina fantastiska mjukisbyxor och väntar på att middagen ska bli klar. Ikväll ska vi ha filmkväll på rummet, äta massa godis och onyttigheter. Vi ska se Shutter Island, och det är tydligen Amandas favoritfilm. Då måste den vara bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0