25 april

Idag är det måndag och snön hade lagt sig under natten. Men den smälte bort till lunch så det var ingen fara. Eftersom det var så gott som vindstilla på morgonen kändes det ganska varmt, och jag blev nog lite svettig när jag höll på och mockade (jag har fortfarande lika mycket kläder på mig nu som när jag kom, trots att det blivit lite varmare).

Eftersom jag fortfarande är den enda som har lärt mig Stable area fick jag rida den igen på förmiddagen. Jag red Gloa, med en tysk familj på en mamma med två tonårsdöttrar. Det var ganska disigt så utsikten var inte direkt något att hurra för. Men det var glada och nöjda när vi kom tillbaka.

Efter lunch var jag ensam i stallet (jag skulle börja igen kvart i ett, medan de andra kom in för lunch först vid halv ett) och förebredde hästarna. Den här gången var det dags för Uppin med Löykur. Jag har lärt mig känna igen en ny häst idag, hon heter Isabella. Eller jag tror att jag skulle kunna känna igen henne. Det jävligaste är att pälsen har helt olika färg när det har regnat eller snöat.

När vi kom tillbaka blev det ingen extrarunda (Uppin går så fort så man måste nästan alltid rida lite runt hotellet eller tim-turen för att det ska bli 2,5 timmar) eftersom familjen var så kalla. Så jag tog mig en tur i paddocken med Móldi, och Geert följde med. Han förklarade att Móldi vet inte så mycket och jag måste lära honom att komma ner med huvudet och bli lugnare. Han hoppade själv upp på honom och visade hur jag skulle göra och sedan provade jag själv. Jag tror att det här med att hålla honom lugn måste jag jobba med ganska mycket. Sedan får jag inte sitta och spänna mig heller säger Geert. Allting känns så himla svårt. Jag vill liksom inte göra fel heller. Jag har liksom aldrig ridit på det här sättet någonsin. Eller överhuvudtaget tänkt så mycket på hur jag gör vad. Men det är väl bara att nöta på.

Idag hade jag kvällen med Ida ochskå och det gick helt bra. Vi hade elva personer (inte från hotellet) som skulle äta klockan sex, och sedan två hotellgäster vid fyra. Vi var helt kalra med städning och dukning för frukost vid nio, så det kändes jättebra.

I morgon är jag ledig igen, och så har jag en dejt med Lena (svenska Lena, ni minns väl att den tyska Lena heter Lena D?). Vi ska åka in till Reykjavik och titta runt lite. Vi ska äta suchi till lunch och sedan ska vi åka skridskor! Det ser jag fram emot.

Uli hade gömt påskägg till alla på hotellet. Jag hade helt glömt bort det, men Lena D påminde mig och gav ledtråden "du måste nog tvätta dina kläder". Jag letade en ganska bra stund i tvättstugan innan jag hittade mitt kinderägg. Nomnom.

 

Det var en liten byggrej i ägget! Det blev en apa. Om man trycken på hans hand kastar han iväg bananskalet. Uli fick en likadan tidigare, och jag blev ganska bra på att skjuta bananskal på henne då.

Kommentarer
Postat av: mormor

Tur att du fick Kinderegg. Annars hade det inte varit någon riktig påsk. Det var sommar-värme i Öjarn.Ingen scoter-åkning, ingen skidåkning, (utom första dagarna). Landvak på sjön, så vi kom inte ut på sjön och kunde åka spark och inte pimpla. Vi lade pussel i stället. Snart är "hatpusslet" klart så du kan börja med Mumin.

Det blev mycket att läsa, när vi varit borta från datorn så mycket.

Kramar från Udden

2011-04-27 @ 21:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0