24 april

Jag insåg just att jag har varit här i en månad igår. Herregud vad tiden går fort. Men ändå känns det så långsamt. Idag har jag min extra lediga dag och jag gör ingenting. Eller jo. Jag laddar ner lite film och sådant som kan vara bra att ha, jag stickar vidare på Lena Ds mössa, och så har jag precis skypeat med Emma i en dryg timme.

Alla turerna på förmiddagen ställdes in på grund av storm. Det blåser, regnar och haglar i ett och är allmänt jävligt ute (jag har inte vågat näsan utanför dörren än). Det har ringt hur många som helst och undrat om det finns möjlighet att rida (eftermiddagen är såklart fullbokad), eftersom alla andra ridställen också har ställt in sina turer. Jag vet inte om turerna nu på eftermiddagen kom iväg eller inte. Stackars alla människor.

Jag gillar verkligen Spotify. Det är helt fantastiskt, för nu har jag sluppit ladda över allt min musik hemifrån utan allt finns bara där! (Förutom Beatles som inte finns på Spotify!!.. men det får jag väl bara ladda ner då.) Det är klart att det är jobbigt med reklamen som kommer in då och då, men jag överlever. Hubudsaken är i alla fall att jag har musik. OCH man kan lyssan på ny musik under fliken "What's new". Det är fantastiskt bra. Jag sitter och lyssnar på ett band som heter Yuck som jag aldrig hört förut. Helt jättebra.

Ikväll ska jag byta lakan och kanske gå ut en stund om jag vågar. Så länge det inte regnar eller haglar så kan det nog vara ganska skönt. Uppfriskande. Fast det går ju ingen nöd på mig, jag är ju ute hela dagarna. Gud vilket friskt arbete jag har egentligen.




Här är mössan jag håller på med. Den ska bli lite längre och så ska jag virka ett mörklila band runt den också.



Här är förkylda jag.



Och här har ni mig med pappa-smilet.

Kommentarer
Postat av: Millan

Du är för söt alltså.

2011-04-24 @ 23:50:03
Postat av: Pappa

Fint smile - mamma tycker du liknar mig, den vakcraste i världen alltså? Roligt med en ledig dag och höra stormen ryta ute. I Kirppu har det varit vindstilla och solsken hela dagarna - vi har gjort ved (tiotalet granar och en del stora björkar). Idag ska vi svettas igen - mamma är riktigt bra på att klyva seg gran och Walle bra på att sova. KRAAAMMM

2011-04-25 @ 08:15:18
Postat av: Anna

Fina unge. Glad påsk på dig. Vi har inte rullat några ägg i år, men haft vår traditionella skattjakt med kluriga rebusar som slutligen leder fram till den fantastiska påskskatten. Problemet är att barnen har blivit så kluriga att det inte alls är så svårt som vi tror... Men kul.

2011-04-25 @ 21:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0