21 april

Idag mådde jag ganska dåligt på förmiddagen. Jag var genomförkyld och huvudet kändes liksom helt tungt. Jag är nästan aldrig förkyld, så den känslan är så himla ovan för mig! Halsontet har i alla fall gått över.

Jag fick dagsturen (Nedri plus Uppi) med Isabelle och tio personer. Jag red Kamilla, och det gick faktiskt relativt bra jämfört med förra gången jag red henne. Det regnade ganska rejält, och blåste gjorde det förstås också. När vi komm tillbaka var Amanda på promenad och hon passade på att ta lite bilder. Så nu äntligen får ni se mig på häst!

På eftermiddagen hade jag verkligen ingen lust att börja rida igen. Jag var jättekall och det blåste som tusan. Men jag hade ju inte riktigt något val. Jag fick rida Erika (man uttalat det med långt e, Eeerika liksom) och henne har jag inte ridit förut. Hon var ganska trevlig, ganska snabb, men man behövde korta tyglarna jättemycket (!) för att kunna tölta.

När vi kom tillbaka, och jag skickat över mina turister till hotellet för kaffe, red jag Móldi lite först i paddocken och sedan ner och stänga fältet. Det var första gången vi red utanför paddocken och det gick helt bra. Han går jättefint i tölt och är allmänt trevlig. Förutom att han inte riktigt är så bra på högervolter, men det ska vi jobba på.

Svar på HuvaNs Dumma Islandfrågor nummer nio: Varför finns det inga motorvägar?
Det finns visst motorvägar, men inte speciellt många. De flesta vägar utanför Reykjavik är motortrafikleder, och det är juinte riktigt samma sak, men snarlikt.

Jag har lagt upp bilder på gårdagen nu också, så titta gärna på dem!



Här kommer vi hem från Nedrin.



Jag på Kamilla! Och jag är medveten att jag ser ut som ett litet tjockt barn, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0