18 april

Jag glömde berätta att igår när jag skulle släppa ner Móldi på fältet blev jag lite förvånad. Vanligvis springar hästarna gladeligen ner (det skulle i alla fall jag gjort om jag var en häst), men Móldi sprang inte. Jag jagade honom en bit ner, men han kom tillbaka ändå. Tillslut sprang jag så fort jag kunde och skrek så han skulle förstå att det var dit han skulle. Han gnäggade och började springa, nu åt rätt håll. Nöjd gick jag upp till stallet igen. Sedan hörde jag Uli ropa mitt namn utifrån, så jag sprang dit och trodde något hade hänt. Det var Móldi som kommit tillbaka från fältet igen, haha.

Idag blev det Siggi gånger två för mig. På förmiddagen var det jag, Amanda och Isabell med 16 personer. Temperaturen låg runt noll och snön som lagt sig under natten låg fortfarande kvar. Jag red Blesa, hästen som hållet huvudet så himla högt. Det är jättesvårt att tölta med henne, och idag gav jag till och med upp med att försöka eftersom jag var så kall och sur.

Siggin efter lunch var bara med tre personer. Då hade jag på en mig en ovarall, så då frös jag inte. Då red jag Stierngloi, en ganska stor häst (stierngloi betyder stjärnglöd), även han rätt svårt att tölta med. Eller det blir snarare något slags mellanting mellan trav och tölt, och det är ju inte bra.

Idag fick jag två brev, ett glad påsk-kort från mormor med en chaokladguldpeng från Stadshuskällaren där de varit och ätit middagen med Maj Bylock. Det andra brevet var från Pelle och innehöll bilder från den middagen och när paret Bylock varit på lunch på Udden hos mormor och Pelle.

Jag har upptäckt att jag har blivit allergisk mot hö. Jag vet inte om det har kommit nu, eller om det är något i just det här höet som jag är allergisk mot (jag har ju inte blivit det innan, och jag har ändå varit här i nästan fyra veckor). Konstigt. Men det är verklinge horribelt. Så när vi kom in och duschat och bytt kläder åkte vi till apoteket. Jag köpte allergitabletter och Amanda köpte nässpray. Vi åkte också en sväng förbi Bonus.

Jag har postade också Walles paket idag (lite sent!), för att han fyller år i morgon. Det var förstås meningen att han skulle få det lagom till dagen D, men det hanns inte riktigt med. Så Walle om du läser det här, nu vet du att det komer ett paket till dig!

Förresten, ni får gärna skicka bilder till mig på posten som jag kan sätta upp på väggen! Lena och har satt upp massa bilder på sin sida och det ser så trevligt ut. Jag har ju en del bilder (de mormor skickade bland annat), men det behövs fler! Så skicka allt ni hittar och inte vill ha längre!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det måste ha berott på att den där Moldi-hästen tycker så mycket om dig!

2011-04-19 @ 09:13:24
Postat av: Lukasmarit

Very nice site. Well laid out.

2011-12-08 @ 08:47:44
URL: http://lukasmarit.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0