17 april

Jag har glömt att berätta att jag fick ett paket från Anneli och Pekka för några dagar sedan, och Anneli skickade med ett par lila sockor som hon hade stickat till mig. Fantastiskt fint! Det är nästan så jag inte vill använda dem för att de inte ska gå sönder. Men jag ska använda den i stallet varje dag.

Mitt i allt mockande hörde jag hur det började skrikas utomhus. Jag gick ut, och där var hästarna överallt! Det var tydligen en av linorna som hade åkt ner (man måste sätta upp dem för att hästarna ska springa rätt), så alla sprang dit för att hjälpa till atta valla hästarna rätt. Det gick relativt smärtfritt och hästarna var ganska snart inne i paddocken.

På förmiddagen Red jag, Amanda och Julia Siggin med 19 personer. Herregud vad långsamt det gick. Vi hade Farbror Brun och Birger med oss, och dem kan man inte driva på som de andra eftersom de sparkar. Och båda de kan verkligen vara riktiga segproppar. Så i slutet tog Julia fyra av de snabbare och red en längre snabbare runda så de skulle bli nöjda också, medan vi fortsatte i vårt långsamma tempo. Jag red Thori (det stavas egentligen inte med th, utan med en konstig isländsk bokstav, men det uttalas så), och fick ha Faxi som handhäst med en liten tioårig tjej på. Hon hette Ida och var svensk, jättegullig tjej verkligen. Vi ratade på allt möjligt, och jag berättade om Island för henne.

Efter lunch hade vi bara en Siggi som Lena D tog, så jag fick hjälpa Geert att bygga staket längs en väg. Tanken var att få innehästarna över vägen och till ett fält som ligger ungefär 200 bort. Allt gick bra och hästarna sprang dit de skulle. Det var så gulligt när de kom ut på fätet för de sprang omking och hoppade som galningar. De har ju stått i stallet i flera veckor nu och har inte fått springa fritt på det sättet på ett tag. Så det var verkligen sann glädje i magen när jag tittade på dem när de sprang omkring och frustade över den stora ytan att springa på.

Sedan kom viterridlängret tillbaka (idag var deras sista dag) och jag pratade lite med den finska tjejen. Det är helt sjukt vad min finska är ringrostig, haha. Hon var så rolig, för hon tackade för allt och så gav hon mig en kram. Hon sa att hon kanske kommer tillbaka i sommar, och då skulle hon gärna ta med sig Meistari hem (det var den hästen hon ridit under lektionerna de haft).

När de gått tog jag en sväng i paddocken med Móldi, och det gick helt bra.  Sedan började Julia tvätta sin sadel, så jag joinade henne. Vi tvättade rent och oljade dem. Jag passade också på att olja mina skor, och det gjorde även Amanda efter att jag tipsat henne.

Innan middagen åkte jag och Lena D och hämtade två personer på en bensinstation en bit bort. Uli kör nämligen halva vägen från Reykjavik, och sedan möter hon upp någon på bensinstationen så hon slipper köra hela vägen till hotellet (hon bor i Reykjavik). Sedan började inflytten i mitt rum och nu sitter både Amanda och Lena här. Nu var det alltså slut på det egna rummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0