16 april

Idag blir det en kort beskrivning av dagen, eftersom jag är trött och behöver min sömn. Klockan är i och för sig bara elva, men när jag är van att gå och lägga mig nio så känns det jättesent.

På förmiddagen red jag Nedri med tre personer. Vi hade det ganska blåsigt, men inget regn. Vi såg ett stort moln dra förbi oss en bit bort, och varje gång det gör det blir jag så nöjd att jag missar regnet. Jag red Gloa, en helt trevlig häst.

Det visade sig att två av dem jag red med hade bokat heldagsritt, men i våra papper stod det bara halvdag. Så då blev det Uppi med dem på eftermiddagen. Då red jag Löykur, och han kändes otroligt tung idag och det var ganska svårt att tölta. För mina två turister gick det jättebra, coh det är ju förstås det viktigaste.

Jag tränade förstås Móldi idag också, en gång på förmiddagen och en gång när vi kom tillbaka från Uppin. Det gick relativt bra, och jag tycker att han verkar vara en trevlig häst. Det är verkligen roligt att ha en egen träningshäst, för så kan man verkligen känna när man gör framsteg och det blir skillnad. Fast det flesta saker tycker jag förstås är rätt svåra, eftersom jag aldrig ridit hästar på det sättet förut.

Vid halv fem fick jag hoppa på Faxi, helt barbacka och allt, och rida ner och stänga fältet. Jag har ridit barbacka ungefär en gång förut, och jag minns inte speciellt mycket. Men det här var svårt! Faxi har en otroligt utstående ryggrad, och påvägen tillbaka blev han så ivrig att han började gallopera. Jag åkte omkring på ryggen som en jag vet inte vad. Men det gick bra. Jag trillade i alla fall inte av, haha. Och jag lyckades komma upp på honom helt själv nere vid fältet (uppe vid stallet hjälpte Ida till).

Nu på kvällen har vi varit ute och ätit middag i Hveragerdi som heter något i stil med Kjött&Kunst. Jag, Carro, Geert, Freyr, Elon och Lena. Elon ska åka hem i morgon (han har ju bara varit här som praktikant) men det blev klart idag att han kommer tillbaka i juli för att jobba. Det är ju roligt för honom! Det kom också en ny praktikant idag, Isabell, från Sverige. Hon ska stanna till 12 maj tror jag.

I morgon ska det komma en konfirmationsgrupp, men mat och presenter och allt vad det innebär. Totalt 70 personer tror jag. Jag vet inte riktigt hur palneringen ser ut, men det återstår att se. Dessutom tror jag att Lena och Amanda ska börja sin inflytt i mitt rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0