11 mars

Vädret idag: blåst (såklart), snö, regn, sol, regn, sol, snö, hagel, hagel, sol, hagel, snö, sol, hagel. 

På förmiddagen red jag ingen tur, utan jag fixade lite i stallet och väntade på Amanda som skulle komma tillbaka med två tanten från tim-turen. Hon skulle köra dem till poolen, och jag skulle bara följa med som vägvisare. Medan jag väntade fick jag rida Rose, en rödaktig häst med bläs. Hon hade en enorm tova i svansen som Lena (svenska) och Julia löste ut så gott det gick. När jag var här med mamma i nian var Rose en av de hästar jag red, så det var roligt.

Precis när vi skulle åka till poolen kom världens hagelskur. Vissa av haglen var över en centimeter stora, och de la sig i ett tjockt lager över marken. Jag har aldrig sett så stora hagel! Helt sjukt verkligen.

Efter lunch skulle Uli och Lena (tyska Lena.. från och med nu heter hon Lena D, så blir det lättare för alla) åka till Selfoss och fixa Lenas pappaer, så då hoppade jag med dem i bilen. Jag behöver nämligen ett par till ridbyxor (insåg det förrförra veckan när jag blev helt genomblöt!). Vi hade inte mycket tid på oss, så de fick släppa mig en bit från affären så fick jag gå dit. De hade bara halvskodda, men de verkade bra och var inte allt för dyra så de fick duga. De blir egentligen bara reservbyxor.

När vi kom tillbaka var vi lite sena, och skolgruppen hade precis kommit. Det var roligt när vi kom, för det var en stor buss framför oss och Uli sa att det är säkert skolgruppen. Likförbannat började bussen blinka in till vänster och både Uli och jag började skrika. Nu var det brådis med hästarna! Vi sprang och bytte om det fortaste vi kunde, och sprang över till stallet för att hjälpa till. Och allt gick jättebra, och vi blev inte alls sena tillslut.

Jag gick Siggin med en person, så jag slapp alltså skolgruppen. Vädret var som ovan beskrivits. Jag red Kamilla och hon red Hjalmur. Hjalmur kan vara en riktig segpropp, men det gick helt okej!

När jag kom tillbaka var det dags för en skolgrupp till. Jag red en vitgul häst, som heter Bjartur vilket betyder ljus på isländska. Det var en tjej som var jättenervös och inte riktigt visste hur hon skulle göra med hästen. Jag fick henne som handhäst ganska direkt, och hon verkade genast lite lugnare. Vi kom tillbaka till stallet igen precis när det började hagla.

I morgon är jag ledig (igen? Tiden går ganska fort faktiskt, på onsdag har jag varit här i tre veckor!) och då ska jag ta en tur med kameran om vädret tillåter. På eftermiddagen ska jag åka till Blue Lagoon och slappna av lite.


 

Här sen ni mig hoppandes i stallet, tjockiskatten Polo, barbiehästen Balvin och hästarna och Julia i paddocken. Lena Ds bilder.

Kommentarer
Postat av: mormor

Du jobbar på, medan vi lyxar med Selma Lagerlöfs nobelmiddag tillsammans med Maj Bylock, som fick Mårbackapriset förra året.

Allt efter förtjänst.

Jag skulle hellre se ditt glada ansikte, som första bild.

Kram från Udden

2011-04-12 @ 15:40:50
Postat av: Annica

stort stall. ;)

2011-04-12 @ 16:13:23
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Roya

Var gärna med på Veckans blogg :)



http://royaaa.blogg.se/2011/april/lottar-ut-4-finalister-pa-lordag.html#comment



/Roya

2011-04-12 @ 16:28:21
URL: http://royaaa.blogg.se/
Postat av: josephine- tävling på bloggen!

kikar in på din blogg hoppas du kikar in på min! :P

2011-04-12 @ 16:30:43
URL: http://twinblogg.blogg.set
Postat av: Ida

Vädret är verkligen hemskt ibland :(

2011-04-12 @ 21:51:41
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh katten :D

2011-04-20 @ 08:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0