1 april

Ännu har ingen aprilskämtat med mig. Skönt! Idag har det varit typiskt Islands-väder sa Uli. På morgonen spöregnade det, och det övergick sedan i lätt duggregn. Sedan blev det snöstorm och därefter solsken och varmt.

Jag red och hämtade hästarna på fosseberg-fältet (de är runt 40 stycken) innan vi gjorde iordning för två turer (gissa vilka...), två grupper om fem. Anledningen till att vi itne tog alla tio tillsammans var att fem av dem hade bokat privattur. Carro tog den gruppen och jag tog de andra, och så gick vi varsitt håll på Siggin. Mitt under turen sjönk temperaturen drastiskt och det blev näst intill snöstorm. Jättekallt och blåsigt. Jag tror att de flesta av oss tappade känseln i både fingrar och tår. Det hade dessutom regnat in i mitt regnställ (det var ett sådant med lagade hål, jag ska aldrig ta ett sådant igen) så jag var genomvåt och stelfrusen när jag kom tillbaka.

Efter lunch red jag och Lena (den nya tyska tjejen) med Ulli på 3a-turen, som är 2,5-3 timmar. Då rider man upp på foten av bergen och längs med det. Det var en otroligt trevlig tur och vi hade jättefint väder (jättekonstigt med tanke på snöstormen!). Jag red Springur och Lena red Lowa. Efter halva vägen bytte vi hästar och det var roligt eftersom de var extremt olika. Springur måste man låta göra sin egen grej, och då går han jättefint och bra. Lowa däremot måste man jobba mycket mer för att få henne i tölt.

Vid middagstid kom Amanda och Elon (båda svenskar) och då visade jag dem runt i hotellet och nere i källaren. Sedan åt vi tre och Lena rester till middag (det är ingen på hotellet i natt så Nico lagade ingen mat till oss). Amanda stoppade jag in med Lena i det stora rummet. Det hade ju varit konstigt att stoppa henne i mitt rum när Lena kom bara för två dagar sedan. Som att jag skulle favorisera en svensk liksom. Elon bor med Freyr.

I morgon väntar en lång dag. Det blir mera Siggi-tur plus att jag har kvällen igen. Det kommer sitta 42 personer i matsalen och 14 personer till i konferensrummet. Jag tror att det blir jag, Ida, Amanda och Carro, så det ska nog gå bra. Det blir mycket spring bara.

Nu när jag visade Amanda och Elon runt kändes det ändå som att jag har koll på det mesta. Amanda var förvånad över att jag bara varit här en dryg vecka och hon sa att det verkade som att jag varit här för alltid. Inte för alltid, men länge. Så det var roligt att höra!

Nu ska jag bara luta mig tillbaka med mina torkade äppelbitar och titta på ett avsnitt Twin Peaks!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej My,

Jag har trimmat in så Eeva och Pen-Vaari läser din blogg också - kul va! Springur som namn låter som ett skämt ... 1:a April?



I Nacka har vi ett väder som där just nu - men snart ska det bli sommar.



KRAM Pappa



2011-04-02 @ 10:28:58
Postat av: Mamma

Tack för dina berättelser! Känns som om man är där med dig. Det kommer aldrig någon klagan! Längtar du inte efter oss bara lite? Vi har varit och sett Black Swan. Fantastisk film. Läskig. Att det kan vara så verkligt, den där typen av hallucinationer. Hoppas Twin Peaks var bra! Kram och puss

2011-04-02 @ 22:07:52
Postat av: lisafisa

Jo jag har skämtat med dig!! :)

2011-04-02 @ 23:31:31
Postat av: Alba

Tjolahopp!



Waow vilken blogg!:) Nu har jag läst igenom hela och det känns nästan som om jag har varit där med dig, vilket jag i och för sig önskar.;) Du verkar ha fullt upp, hur hinner du med och skriva allt?



Det typiska Islands vädret tycker jag låter som ett typiskt aprilväder i Sverige, med den lilla detaljen att i Sverige sker händelseförloppet på en månad och på Island på en dag. :D



:):):)

2011-04-03 @ 17:41:20
Postat av: Frida

Blev utsatt för ett hemskt aprilskämt från pappa. Han ringde och sa att han hade sålt båten - jag svor och slängde på luren och spenderade 5 minuter i total chock innan jag såg smset "april april". Jag skrattade hysteriskt mycket - inte.

2011-04-04 @ 23:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0